Τα καινούρια Canadair και η εκτόξευση καθισμάτων. Τι ισχύει;
Στο πένθος βυθίστηκε η ελληνική επικράτεια με την απώλεια των δύο πιλότων του Canadair που συνετρίβη ενώ επιχειρούσε στη φωτιά, στην Κάρυστο της Εύβοιας.
Το αεροσκάφος που συνετρίβη ήταν Canadair CL-215 και η Ελλάδα άρχισε να παραλαμβάνει τον συγκεκριμένο τύπο το 1975.
Το πιο πρόσφατο διαθέσιμο μοντέλο ονομάζεται Canadair CL-415, και άρχισε να παραλαμβάνεται εγχώρια το 1999.
Μέσα στις δεκαετίες διάθεσής τους, και τα δύο μοντέλα έχουν εμπλακεί σε αρκετά ατυχήματα διεθνώς, τα περισσότερα απ’ αυτά θανατηφόρα.
Για το δυστύχημα στην Κάρυστο, ειπώθηκαν αρκετά για το σύστημα εκτίναξης των πιλότων που θα μπορούσε να τους σώσει. Ωστόσο, για κανένα από τα δύο μοντέλα Canadair δεν υπάρχει αναφορά εκτόξευσης καθίσματος σε σχετικά έγγραφα.
Τόσο η βιβλιογραφία, όσο και έρευνες αγοράς, αναφέρουν ότι τέτοια συστήματα περιλαμβάνονται μόνο σε ορισμένους τύπους πολεμικών αεροσκαφών, όπως αναφέρει το ellinikahoaxes.gr.
Μάλιστα, κανένα πυροσβεστικό αεροπλάνο στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων όλων των συνηθισμένων μετατρεπόμενων αεροπλάνων γι’ αυτή τη χρήση, δε διαθέτει σύστημα εκτόξευσης θέσης. Συμπεριλαμβάνονται τα μοντέλα της καναδικής Canadair, της βρετανικής de Havilland, της αμερικανικής Air Tractor, της ρωσικής Beriev και της ιαπωνικής ShinMaywa.
Τα καινούρια Canadair και η εκτόξευση καθισμάτων
Η τελευταία έκδοση του πυροσβεστικού αεροσκάφους Canadair ονομάζεται DHC-515, ωστόσο δεν βρίσκεται ακόμη στην αγορά, αλλά αναμένεται να διατεθεί τα επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα έχει κάνει ήδη αίτημα για να αποκτήσει το εν λόγω αεροσκάφος όταν βγει στην αγορά.
Ωστόσο, ούτε τα νέα Canadair θα έχουν σύστημα εκτόξευσης καθισμάτων αφού η συγκεκριμένη λειτουργία υπάρχει περιορισμένη μόνο σε μαχητικά αεροσκάφη.