Σε νέα τροχιά η Θεσσαλονίκη
Εγκαινιάστηκε το μετρό Θεσσαλονίκης με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να πατά συμβολικά το κουμπί για την επίσημη έναρξη λειτουργίας του.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Με το που άνοιξαν οι πύλες των σταθμών, οι αποβάθρες «πλημμύρισαν» από τους Θεσσαλονικείς που έσπευσαν να κάνουν την πρώτη τους βόλτα με τους συρμούς και να δουν από κοντά τους εντυπωσιακούς σταθμούς.
Η βασική γραμμή του Μετρό που είναι σε λειτουργία έχει 12 σταθμούς, ενώ εκτείνεται σε μήκος 9,8 χιλιομέτρων. Οι σταθμοί:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγίας Σοφίας
- Σιντριβάνι
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία
Ο σταθμός «κόσμημα»
Οι δρόμοι του σήμερα ενώνονται με την ελληνιστική και τη βυζαντινή Θεσσαλονίκη στον σταθμό Βενιζέλου. Πρόκειται για τον ωραιότερο του δικτύου αφού είναι ταυτόχρονα και μουσείο. Ο σταθμός στεγάζει αρχαιότητες που είχαν βρεθεί κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
Η έκταση του σταθμού είναι 1.260 τ.μ., ενώ η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ., φέρνοντας στο φως το σύνολο των παλαιοτέρων οικοδομικών και χρονικών φάσεων της Θεσσαλονίκης από τα ελληνιστικά χρόνια.
Είδατε τι κάνει το μετρό Θεσσαλονίκης;
Με την έλευση του Μετρό, θεωρείται πως θα βελτιωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί ένα… μαρτύριο για τους κατοίκους της πόλης. Το ιστορικό κέντρο θα αποσυμφορηθεί από αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να λάβει τέλος το κυκλοφοριακό κομφούζιο και η έλλειψη πάρκινγκ.
Επίσης, αναμένεται να ενισχύσει τα καταστήματα εστίασης του κέντρου της Θεσσαλονίκης με αύξηση της πελατείας τους
Ο συγκοινωνιολόγος, Γιώργος Δημαρέλος, εξήγησε στο protothema.gr ότι το Μετρό προφανώς και θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό, κυρίως στο κεντροανατολικό κομμάτι που θα διασχίζει ο συρμός, ωστόσο «δεν πρόκειται να δούμε μία θεαματική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίον διεξάγεται η κυκλοφορία στην πόλη».
Επισημαίνει, δε, ότι η βελτίωση που θα υπάρξει θα είναι 10-20% στην κίνηση των οχημάτων στο κεντροανατολικό κομμάτι καθώς η περιοχή επιρροής είναι περίπου 400 μέτρα από τον κάθε σταθμό και, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, δύσκολα περπατάει κάποιος άνθρωπος πάνω από 400 μέτρα για να πάρει το Μετρό.
«Σίγουρα θα υπάρξει βελτίωση στο κομμάτι της πόλης που θα εξυπηρετεί το Μετρό και αναμένουμε, με πολύ μεγάλη αγωνία, την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, καθώς τα νούμερα θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο» αναφέρει και τονίζει ότι «δεν θα πρέπει να επαναπαυθούμε στο γεγονός ότι, μετά από τόσα χρόνια, παραδόθηκε αυτό το έργο και θα πρέπει, ακόμα πιο εντατικά, να δουλέψουμε για τις επεκτάσεις και προς τα δυτικά έτσι ώστε να μπορέσει το Μετρό να είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα μετακίνησης. Είναι μία μεγάλη στιγμή για την πόλη η οποία ταλαιπωρήθηκε πολύ από το έργο του Μετρό και θα πρέπει να συνεχίσει για να επεκταθεί προκειμένου να βελτιωθεί περισσότερο η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη», υπογραμμίζει ο κ. Δημαρέλος.