Υγειονομική βόμβα: Ο λόγος που η Θεσσαλονίκη οδηγείται σε lockdown μετά τον Δεκαπενταύγουστο

Άσχημα τα πράγματα...
Υγειονομική βόμβα: Ο λόγος που η Θεσσαλονίκη οδηγείται σε lockdown μετά τον Δεκαπενταύγουστο

Η κατάσταση με τον κορωνοϊό στη χώρα μας ξεφεύγει και τα νούμερα, δυστυχώς, δεν είναι καθόλου μα καθόλου ενθαρρυντικά: τις τελευταίες μέρες παρατηρείται μια συνεχής άνοδος, με την Παρασκευή (7/8) να καταγράφονται 151 ολόκληρα κρούσματα Covid-19.

Μια από τις πιο σοβαρά «πληγείσες» πόλεις είναι η Θεσσαλονίκη, εκεί που το τελευταίο τριήμερο τα κρούσματα έχουν φτάσει τον ανησυχητικό αριθμό των 107 (47, 22, 38), με αποτέλεσμα σε έκτακτη τηλεδιάσκεψη των κυρίων Τσιόδρα και Χαρδαλιά με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, και τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα να αφήνεται ορθάνοιχτο το παράθυρο για lockdown της συμπρωτεύουσας μετά τον Δεκαπενταύγουστο, αν δε βελτιωθεί η κατάσταση.

Το ζήτημα είναι κάτι παραπάνω από σοβαρό, γιατί καταλαβαίνει εύκολα κανείς πως αν η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας που- εν συγκρίσει με τα νησιά, αλλά και τις μικρότερες πόλεις- έχει αρκετά καλό σύστημα υγείας οδηγηθεί σε περιοριστικά μέτρα, τότε μιλάμε για μια παραδοχή… ήττας στη μάχη με τον ιό.

Πού οφείλεται, ωστόσο, η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων;

Σε έρευνα του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) για το διάστημα 20 Ιουλίου-1 Αυγούστου που είχε ως αντικείμενο τις επιπτώσεις της πανδημίας στον τρόπο μετακινήσεων των πολιτών, φαίνεται καθαρά πως οι κάτοικοι της πόλης θεωρούν πως οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν υγειονομική βόμβα: η πτώση της καθημερινής χρήσης των λεωφορείων είναι της τάξης του 21%!

Η αλήθεια είναι- κι αυτό μπορεί να το βεβαιώσει οποιοσδήποτε μένει στην Θεσσαλονίκη αυτή την περίοδο- πως στα αστικά η κατάσταση είναι επιεικώς τραγική: τα δρομολόγια αργούν πάνω από 10-12 λεπτά, ο συγχρωτισμός εντός των λεωφορείων είναι αναπόφευκτος, ενώ ελάχιστοι είναι αυτοί που τηρούν στο έπακρο τα μέτρα.

Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως στη Θεσσαλονίκη τα λεωφορεία είναι μονόδρομος (ή τα πολύ ακριβότερα ταξί…), μιας και δεν υπάρχει ούτε μετρό ούτε τραμ.

Επομένως, η μετάδοση του ιού εντός αυτών είναι αυξημένη κι ένας από τους βασικότερους λόγους που σκέφτονται τη μίνι-καραντίνα οι εμπειρογνώμονες…

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ