Η εταιρεία σχεδίαζε να πουλήσει το χιτζάμπ σε αθλήτριες τόσο στη Γαλλία όσο και στο Μαρόκο αλλά εγκατέλειψε την προοπτική της γαλλικής αγοράς μετά από περισσότερα από 500 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τηλεφωνήματα που δέχθηκε από εξοργισμένους Γάλλους πολίτες.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, η Decathlon διευκρίνισε ότι έλαβε αυτή την απόφαση «για να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια των εργαζομένων μας».
«Αντιμέτωποι με βίαιη πολεμική και απειλές που υπερβαίνουν κατά πολύ τον στόχο μας να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πελατών μας, προτεραιότητά μας γίνεται το να βρούμε μια ειρηνική λύση. Σ’ αυτό το πλαίσιο, αναστέλλουμε την εμπορική διάθεση αυτού του προϊόντος στη Γαλλία» τονίζεται στην ανακοίνωση.
Η βουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου του κυβερνώντος κόμματος «La Repubique En Marche!», Ορόρ Μπερζέ ήταν ανάμεσα σε αυτούς που έσπευσαν να καταδικάσουν την κίνηση. «Επιλογή μου, ως γυναίκα και πολίτης, θα είναι να μην εμπιστεύομαι πλέον μια εταιρεία που απομακρύνεται από τις αξίες μας» έγραψε στο Twitter.
Το χιτζάμπ της Decathlon δεν είναι το μόνο κάλυμμα κεφαλής μουσουλμάνων αθλητριών που απευθύνεται στη γαλλική αγορά, καθώς από τον Μάρτιο του 2017 πωλείται στη Γαλλία και σε όλον τον κόσμο το Pro Hijab, προϊόν συνεργασίας της Nike με σειρά βραβευμένων μουσουλμάνων αθλητριών, συμπεριλαμβανομένης της παγοδρόμου Ζάχρα Λάρι.
Ωστόσο, δεν είναι το πρώτο ένδυμα για μουσουλμάνες που ξεσήκωσε στη Γαλλία δημόσια κατακραυγή καθώς το 2016, το ολόσωμο γυναικείο μαγιό γνωστό ως bourkini πυροδότησε αντιδράσεις (και θετικές αλλά και πάμπολλες αρνητικές).