Μετρό Θεσσαλονίκης: Μας κάνετε πλάκα, δεν μπορεί…

metro

Μετά από 20 χρόνια ταλαιπωρίας στη Θεσσαλονίκη που έμοιαζαν πως θα έπαιρναν τέλος με το Μετρό, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει

Ενιαίο θα είναι το εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, ενώ ό,τι εκδίδεται στα λεωφορεία θα παρέχει πρόσβαση στο Μετρό ανοίγοντας τις πύλες, και ό,τι εκδίδεται στο μετρό θα επιτρέπει την επιβίβαση στο λεωφορείο.

Τα παραπάνω αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα γνωστοποιεί ότι «τιμές και εκπτωτικά, θα ανακοινωθούν από τον τομέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Στη σχετική ανάρτησή του, ο κ. Ταχιάος σημειώνει ότι βρέθηκε στον «χώρο του testing των συσκευών και του συστήματος εισιτηρίου του μετρό Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, σε ένα διάλειμμα μίας διαδικασίας που κρατά δέκα ημέρες».

Παράλληλα αναφέρει ότι μόλις πιστοποιηθεί η λειτουργικότητα του software και η ανταπόκριση του εξοπλισμού, αυτό θα φορτωθεί σε όλες τις πύλες που βρίσκονται ήδη εγκατεστημένες στους σταθμούς.

Εξηγώντας τη διαδικασία δηλώνει: «Σε πρώτη φάση, θα παρέχονται στους επιβάτες του μετρό προσωποποιημένες πλαστικές κάρτες και επαναφορτιζόμενα (μέχρι 10 φορές) χάρτινα εισιτήρια. Στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, η αγορά χάρτινου εισιτηρίου, στο οποίο θα μπορεί να “τυπώνεται” ψηφιακά οποιοδήποτε διαθέσιμο προϊόν κομίστρου, θα γίνεται, είτε με μετρητά, είτε με κάρτα, με κανονική η ανέπαφη συναλλαγή. Στην πορεία, θα μπορεί κανείς να περνά από τις πύλες και ανέπαφα με το κινητό του ή την κάρτα του».

Αναφέρεται ακόμη στο ενσωματωμένο κύκλωμα με το τσιπάκι του χάρτινου εισιτηρίου και στον τρόπο με τον οποίο ενεργοποιούνται οι διαδικασίες διέλευσης και αποτροπής της εισιτηριοδιαφυγής στις πύλες του μετρό.

«Το σύστημα αυτό, που τοποθέτησε για λογαριασμό του αναδόχου κατασκευής του μετρό, η αμερικανική Conduent, μαζί με τα κλειδιά ασφαλείας του που απαγορεύουν τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, θα παραδοθεί προς χρήση στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), ο οποίος αναλαμβάνει να το ‘τρέχει’ σε διαλειτουργικότητα με το αντίστοιχα που εγκαθίσταται στα λεωφορεία. Στα εισιτήρια και τις αποδείξεις, τόσο του μετρό, όσο και των λεωφορείων, θα βρίσκει κανείς το logo του και το ΑΦΜ του ΟΣΕΘ. Όσο για τα παλιά χάρτινα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, αυτά στο μετρό είναι άχρηστα» προσθέτει.

Διευκρινίζει, τέλος, ότι ο ίδιος έχει στα χέρια του μία από τις πρώτες προσωποποιημένες κάρτες, αλλά αυτή είναι λειτουργική μόνο για το testing, καθώς τα κλειδιά ασφαλείας δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί και έτσι η κάρτα του είναι «ορφανή».

Μετρό Θεσσαλονίκης: Συνέβη το… αδιανόητο

Τις προηγούμενες ημέρες είχε γίνει γνωστό ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ο οποίος είναι αρμόδιος για την προμήθεια και διάθεση των εισιτηρίων, έχει ήδη στα χέρια του 2 εκατ. εισιτήρια τα οποία μπορούν να επαναφορτισθούν έως περίπου επτά φορές, καθώς και 200.000 «έξυπνες» κάρτες απεριορίστων διαδρομών οι οποίες επιδέχονται πολλές επαναφορτήσεις.

Ωστόσο, μετά από 20 χρόνια ταλαιπωρίας στη Θεσσαλονίκη που έμοιαζαν πως θα έπαιρναν τέλος με το Μετρό, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει.

Και αυτό διότι τα 2 εκατομμύρια εισιτήρια είναι ακατάλληλα για χρήση στο Μετρό!

Σύμφωνα με το makthes.gr, οι κάρτες είναι τελείως άχρηστες για χρήση, ακόμη και στα αστικά λεωφορεία.

Ο λόγος είναι ότι οι «έξυπνες» κάρτες διαθέτουν μικρή χωρητικότητα (4Κ) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις αναγκαίες πληροφορίες ενός «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη μνήμη (από 5Κ έως 8Κ).

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η αιτία αυτής της αστοχίας βρίσκεται στον περίφημο διαγωνισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ ο οποίος περιείχε, μεταξύ πολλών άλλων, και προμήθεια μιας ποσότητας «έξυπνων» εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Η διακήρυξη εκείνου του διαγωνισμού, ο οποίος πέρασε από χίλια κύματα έως ότου αρχίσει να υλοποιείται πριν από περίπου έναν χρόνο, είχε εκπονηθεί το 2017 με αποτέλεσμα οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί τότε για τα εισιτήρια και τις κάρτες να μην ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του μετρό.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι 200.000 «έξυπνες» κάρτες που βρίσκονται ήδη στα χέρια του ΟΣΕΘ να είναι τελείως ακατάλληλες. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται πελάτης, πάροχος συγκοινωνίας σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας ή και του εξωτερικού για να τις αγοράσει προκειμένου να μην πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων καθώς το κόστος τους ξεπερνά τις 300.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.