Πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα.
Είναι η περίοδος που περιμένει πολύς- ο περισσότερος, για την ακρίβεια- κόσμος. Εκείνο το 40ήμερο (ίσως και λίγο παραπάνω) που υπάρχει πτώση των τιμών και μπορούν να επωφεληθούν οι καταναλωτές. Το κομμάτι εκείνο του έτους που, θεωρητικά, ξεχυνόμαστε στην αγορά.
Αναφερόμαστε, φυσικά, στις εκπτώσεις.
Φέτος στη χώρα μας οι εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 8 Ιουλίου και θα διαρκέσουν, όπως πάντα, μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Οι μαγαζάτορες και οι επιχειρηματίες περιμένουν και αυτοί πώς και πώς την συγκεκριμένη περίοδο προκειμένου ν’ ανεβάσουν τον τζίρο τους και ν’ ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως ο χειμώνας είναι πάντα δύσκολος κι ένα θερινό… μπουστάρισμα είναι απαραίτητο.
Τα πράγματα φέτος, όμως, είναι «τραγωδία»- κι αυτό γιατί το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων ήταν όχι απλά κακό, αλλά κάκιστο. Η προσδοκία για τζίρο στα είδη λιανικής για το δίμηνο των εκπτώσεων που τελειώνει στο τέλος Αυγούστου, ήταν για 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ (εξαιρούνται καύσιμα), περίπου δηλαδή στα περσινά επίπεδα.
Όμως, όπως μεταφέρουν και οι έμπειροι έμποροι, δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο να πιάσουμε αυτόν τον στόχο φέτος, καθώς υπάρχει ήδη μία πτώση της τάξης του 50% (και σε μερικά είδη και παραπάνω…), που είναι αδύνατο να «γυρίσει».
Γιατί συμβαίνει αυτό φέτος;
Οι άνθρωποι της αγοράς λένε πως το γεγονός πως το εισόδημα του Έλληνα έχει… κατακρημνιστεί και αναγκάζεται να κόψει από παντού προκειμένου να κάνει έστω και λίγες μέρες διακοπές παίζει το ρόλο του. Επίσης, η αδιανόητη αύξηση των τιμών του ρεύματος έχει τρομάξει πολύ κόσμο στην κοινωνία, που κρατάει τα λεφτά του για να μπορέσει ν’ ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
Κάθε πέρυσι και καλύτερα, δηλαδή…