Η κατάσταση είχε γίνει μη αναστρέψιμη...
Την απόφαση της αναστολής της κυκλοφορίας του ημερήσιου φύλλου της ιστορικής εφημερίδας «Αυγή» πήρε ο Στέφανος Κασσελάκης, αφού η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο.
Οι πωλήσεις της εφημερίδας είχαν φτάσει στο ιστορικό χαμηλό των 500 φύλλων, κάτι που έκανε την συνέχιση της κυκλοφορίας της εξαιρετικά ζημιογόνο.
Το κόστος λειτουργίας, τα χρήματα που χρειάζονται για να πληρωθούν οι μηνιαίοι μισθοί για την ιστορική εφημερίδα ανέρχονται στο ποσό των 199.197 ευρώ, ενώ το ανάλογο ποσό για τον ραδιοφωνικό σταθμό «Κόκκινο» είναι κατά τι λιγότερο και αγγίζει τις 175,949 ευρώ.
Όπως γίνεται αντιληπτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φαίνεται να αντέχει πια να χρηματοδοτεί τα δύο Μέσα, αφού ετήσια κρατική επιχορήγηση που παίρνει και η οποία καθορίζεται από το τελευταίο εκλογικό του ποσοστό στις βουλευτικές εκλογές του περασμένου Ιουνίου έχει μειωθεί κατά πολύ. Από τα 7-7.5 εκατομμύρια ευρώ που λάμβανε ετησίως, το ποσό έχει πάει στα 3.8-4 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που δεν αρκεί για να συντηρήσει τα «κομματικά» media.
Έρανος στα στελέχη
Πριν από τις Ευρωεκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καλέσει τα μέλη του να γίνουν συνδρομητές στην Αυγή προς 5 ευρώ τον μήνα, όμως η ανταπόκριση ήταν μικρή. Ο Στέφανος Κασσελάκης προσφέρθηκε να κάνει μία δωρεά 20.000 ευρώ για να διευκολύνει την κατάσταση και ζήτησε από Βουλευτές και στελέχη της Κεντρικής Επιτροπής να συνδράμουν οικονομικά, ωστόσο κι εκεί η ανταπόκριση ήταν μικρή, κάτι που έφερε την σκληρή απόφαση για αναστολή κυκλοφορίας του ημερήσιου φύλλου της εφημερίδας.
Αναπόφευκτη εξέλιξη
Κοντά σε μία ανάλογη απόφαση είχε φτάσει και ο Αλέξης Τσίπρας τον Ιανουάριο του 2022, αφού όπως είχε ενημερώσει τα τότε στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, η «Αυγή» και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο» απορροφούσαν περίπου το 72% της κρατικής επιχορήγησης του κόμματος, με τις εκθέσεις των ορκωτών λογιστών να μιλούν από το 2018 για ουσιαστική χρεοκοπία της «Αυγής».
Μάλιστα τότε είχε τεθεί σε ισχύ ένα πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου με άμεση καταβολή 28 μισθών και πλήρη αποπληρωμή όλων των οφειλών, όμως σε αυτό εντάχθηκαν μόλις 14 εργαζόμενοι, γεγονός που δεν επέφερε εντέλει την οικονομική εξυγίανση και εντέλει οδήγησε στην σκληρή απόφαση για την αναστολή της κυκλοφορίας.