Τρόμος στην πτήση: Τι συνέβη με την παραλίγο σύγκρουση δύο αεροσκαφών της Olympic Air πλαγιομετωπικά στον αέρα

Τρόμος στην πτήση: Τι συνέβη με την παραλίγο σύγκρουση δύο αεροσκαφών της Olympic Air πλαγιομετωπικά στον αέρα

Και μόνο στην ιδέα, παγώνεις.

Σαν κεραυνός εν αιθρία έσκασε η αποκάλυψη της εφημερίδας Documento, στην οποία αναφέρεται πως στις 7 Αυγούστου αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή μία πλαγιομετωπική σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αεροπλάνα της Ολυμπιακής που βρίσκονταν στον αέρα, πάνω από την Κέα. Μάλιστα, γίνεται λόγος για προειδοποίηση από τους συνδικαλιστές για απαρχαιωμένο εξοπλισμό και ελλείψεις, κάτι που προφανώς δεν εισακούστηκε.

Τα ερωτήματα που ανέκυψαν είναι πολλά, μιας και μιλάμε για ένα περιστατικό που έθεσε σε κίνδυνο την ζωή δεκάδων επιβατών.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας φρόντισε ν’ απαντήσει στο Documento κάνοντας λόγο για περιστατικό που συμβαίνει συχνά (το λες και τρομακτικό κάτι τέτοιο…) και ότι «σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα».

Επίσης, η ΥΠΑ αναφέρει ότι «τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα», ενώ επισημαίνει συμβάντα σαν κι αυτό που έλαβε χώρα στις αρχές Αυγούστου «διερευνώνται άμεσα και εμπιστευτικά» προκειμένου να μην επαναληφθούν.

Εδώ, όπως ορθά σημειώνει η εφημερίδα, γεννάται μια σειρά από ερωτήματα: πώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επικαλείται την «τήρηση κανόνων εμπιστευτικότητας» για να μην απαντήσει, την στιγμή που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαιώνει το περιστατικό χωρίς προφάσεις και βολικές επικλήσεις;

Τόσο η ΥΠΑ όσο και η ΑΠΑ θα πρέπει να διευκρινίσουν πώς γίνεται τέτοιου είδους περιστατικά να αποτελούν σύνηθες φαινόμενο τη στιγμή που -σύμφωνα με την Υπηρεσία- πραγματοποιείται άμεση διερεύνηση «προκειμένου να μην επαναληφθούν στο μέλλον».

Διαβάζουμε ακόμα στο site του Κώστα Βαξεβάνη: Όπως μεταφέρουν στο Documento ειδικοί με γνώση του περιστατικού, η ενεργοποίηση του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης) έγινε στο παρά πέντε, με τους επιβάτες να μην αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο διότι η αυξομείωση του ύψους αφορά κάποιες εκατοντάδες πόδια. Άρα, η αεροπορική και οι συναρμόδιοι φορείς οφείλουν να τεκμηριώσουν πώς και γιατί η ασφάλεια των επιβατών δεν διακινδύνευσε.

Δεν υπάρχουν, πραγματικά, λόγια. Και να σκεφτεί κανείς πως έχουμε 2023…

Αναλυτικά τα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση της ΥΠΑ:

«Σε απάντηση των ερωτημάτων που τίθενται από την εφημερίδα Documento σχετικά με το περιστατικό της 7ης Αυγούστου 2023, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

α) Σε όλους τους εναέριους χώρους παγκοσμίως (και κυρίως στους πολυσύχναστους) μπορεί να λάβουν χώρα τέτοιου είδους περιστατικά. Το περιστατικό που αναφέρεται υπάγεται σε κατηγορία περιστατικών που όχι σπάνια συμβαίνουν, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα.

β) Βάση των αυστηρών διαδικασιών ασφαλείας (πρωτόκολλα) που ισχύουν στην Πολιτική Αεροπορία της χώρας μας, τα οποία είναι εναρμονισμένα με όλα τα Διεθνή Πρότυπα (ΕΑSA-ICAO) και τις δικλείδες αεροπορικής ασφάλειας, τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα. Άμεσα διερευνώνται, εμπιστευτικά, για τα πραγματικά αίτια (Root Cause Analysis) προκειμένου παρόμοια περιστατικά να μην επαναληφθούν στο μέλλον.

Τα πρωτόκολλα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας λειτουργούν απρόσκοπτα διασφαλίζοντας την ασφάλεια πτήσεων».

Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.