Νέα στοιχεία «βλέπουν το φως»
Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τις αιτίες που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων που στέρησαν τη ζωή από 57 άτομα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA και του Βασίλη Λάμπρόπουλου, από την κατάθεση του επιθεωρητή Λάρισας, διαπιστώνεται πως η γραμμή ανόδου ήταν κλειστή από το Λιτόχωρο. Έτσι, ο μηχανοδηγός όταν γύρισε, μπήκε στην κάθοδο, όχι από λάθος του σταθμάρχη, αλλά επειδή από εκεί ήταν ο δρόμος καθώς ο άλλος δρόμος ήταν κλειστός.
Τι είπε στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής Λάρισας
«Το απόγευμα αναχώρησε αμαξοστοιχία προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και δήλωσε αμηχανία περίπου στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. και μου είπε ότι θα χρειαστούμε κλειδούχο στον σταθμό Λιτόχωρου για να γίνεται η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας – Νέων Πόρων – Λιτοχώρου.
Αυτό το ζήτημα διευθετήθηκε λίγο μετά αφού μηχανή εφεδρείας παλινδρόμησε την αμαξοστοιχία στο σταθμό της Λάρισας και αποκαταστάθηκε πάλι η κυκλοφορία διπλής γραμμής ανόδου καθόδου. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ».
Το μπέρδεμα με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία το απόγευμα της ίδιας μέρας
Όπως έχει γίνει γνωστό, το απόγευμα πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ένας συρμός είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης στα καλώδια, στο ρεύμα της ανόδου. Έτσι, ίσως ο μηχανοδηγός είδε σε προηγούμενο δρομολόγιο ότι το ρεύμα της ανόδου ήταν κλειστό και θεώρησε στο μοιραίο δρομολόγιο του Intercity ότι είναι λογικό να μπει στο ρεύμα της καθόδου.