Το νέο φαινόμενο των «αγορασμένων» αντιδράσεων λειτουργεί και αντίστροφα.
H συζήτηση για την ύπαρξη των bots, των αυτόματων λογαριασμών που υπάρχουν στα social media για να αντιδρούν μαζικά σε συγκεκριμένες αναρτήσεις, έφτασε μέχρι τη Βουλή με τον υπουργό Επενδύσεων να σχολιάζει ότι η αξιωματική αντιπολίτευση έχει επιστρατεύσει αυτήν τη μέθοδο για να πλήξει την αξιοπιστία των αναρτήσεων του πρωθυπουργού.
Από την άλλη μεριά υπάρχουν καταγγελίες για «αγορασμένες» θετικές αντιδράσεις από αμφίβολης αυθεντικότητας προφίλ, από χώρες αφρικανικές και ασιατικές στις οποίες δεν μιλούν ελληνικά, για να ενισχυθεί προς το θετικό η αναλογία των reactions στις αναρτήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν νέες καταγγελίες πως τα bots αυτά έχουν επιτεθεί μαζικά σε αναρτήσεις του επικεφαλής της Μέρας 25, Γιάνη Βαρουφάκη. Τα τελευταία ποστ του πρώην υπουργού οικονομίας έχουν τριψήφιο αριθμό αρνητικών αντιδράσεων (angry/έλεος) οι οποίες προέρχονται από ψεύτικους λογαριασμούς χρηστών από άλλες χώρες που δημιουργήθηκαν χωρίς πληροφορίες στα προφίλ τους λίγες ημέρες πριν και αντιδρούν μαζικά για να αυξηθεί στα social media η αρνητική εικόνα ενός ποστ.
Αυτό θα λειτουργεί, εκτός από τον πόλεμο των εντυπώσεων, και αρνητικά στον αλγόριθμο του Facebook ο οποίος μειώνει τους χρήστες στους οποίους θα εμφανίσει μία ανάρτηση όταν αυτή γεμίζει αρνητικές αντιδράσεις, reports και γενικότερα μία αρνητική εικόνα για το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ένα παράδειγμα ανάρτησης του Γιανη Βαρουφάκη και των χρηστών που αντέδρασαν αρνητικά φαίνεται στην ακόλουθη εικόνα.