Όλο και πιο δύσκολα γίνονται τα πράγματα με τον κορωνοϊό στην Ελλάδα. Το Σάββατο σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας οι αριθμός των διασωληνωμένων έφτασε τους 100, αριθμό ρεκόρ στη χώρα μας.
Την Κυριακή σημειώθηκε μάλιστα αρνητικό ρεκόρ θανάτων με 13 σε ένα 24ωρο. Όπως είναι λογικό στην κυβέρνηση υπάρχει έκδηλη ανησυχία για την κατάσταση ιδιαίτερα στην Αττική όπου εντοπίζονται σχεδόν τα μισά από τα κρούσματα που ανακοινώνονται καθημερινά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός κλινών ΜΕΘ στην Αττική είναι 122. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το σύστημα υγείας δέχεται ασφυκτική πίεση τους τελευταίους μήνες που ανακοινώνονται πάνω από 300 κρούσματα σταθερά κάθε μέρα.
Αυτό φέρνει στο τραπέζι νέα μέτρα από την πλευρά της κυβέρνησης. Το πρώτο και ίσως σημαντικότερο είναι η καθολική χρήση μάσκας και στους εξωτερικούς χώρους. Το συγκεκριμένο μέτρο αποτέλεσε σημείο διαφωνίας μεταξύ επιστημόνων και κυβέρνησης.
Οι συναθροίσεις είναι η νούμερο ένα πηγή μετάδοσης του κορωνοϊού. Γι’ αυτό τον λόγο η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να απαγορεύσει την κυκλοφορία από τις 12 το βράδυ μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Έτσι θα αποφευχθούν οι εικόνες συγχρωτισμού που εντοπίζονται σε πλατείες και δημόσιους χώρους μετά το κλείσιμο των καταστημάτων εστίασης.
Το κλείσιμο των καταστημάτων λιανικής πώλησης (περίπτερα, κάβες μίνι μάρκετ) δε βοήθησε στο να μην υπάρχουν εικόνες πολυκοσμίας.
Πολύ πιθανή θεωρείται και η επιστροφή του Σωτήρη Τσιόδρα στις ενημερώσεις του υπουργείου Υγείας. Ο επικεφαλής λοιμωξιολόγος για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα θεωρείται πρόσωπο – κλειδί για την αντιμετώπιση του φονικού ιού στην Ελλάδα.
Ο γιατρός είναι στο παρασκήνιο και συμμετέχει στις συσκέψεις για τη λήψη μέτρων ωστόσο από δική του επιλογή δεν είναι μπροστά από τις κάμερες.
Σημαντικό μέτρο θεωρείται ακόμη και η αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ. Οι εικόνες των πολιτών που είναι στοιβαγμένοι στα λεωφορεία την στιγμή μάλιστα που ο ιός είναι σε έξαρση έχουν δημιουργήσει τεράστιες συζητήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και όχι μόνο.
Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αύξηση των δρομολογίων σε λεωφορεία αλλά και το μετρό. Κάπως έτσι θα αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.