Το μεγάλο δίλημμα.
Σε γρίφο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η επαναλειτουργία των σχολείων. Το κλείσιμό τους ήταν από τα πρώτα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση και ισχύει από τις 11 Μαρτίου ενώ νέα υπουργική απόφαση αναφέρει ότι παρατείνεται μέχρι 11 Μαΐου.
Σύμφωνα με όσα έχουν δει μέχρι σήμερα το φως της δημοσιότητας στο τραπέζι των επιστημόνων υπάρχουν δύο τάσεις. Η μία που επισημαίνει ότι πρέπει να συζητηθεί μόνο η επιστροφή των μαθητών της τρίτης Λυκείου στα σχολεία από τις 11 Μαΐου και αυτό υπό συγκεκριμένους όρους. Η συγκεκριμένη ομάδα επιστημόνων απορρίπτει την επιστροφή των υπολοίπων μαθητών.
Οι επιστήμονες σε αυτή την περίπτωση θεωρούν ότι οι μαθητές της τρίτης Λυκείου είναι σε θέση να αντιληφθούν την κατάσταση και να τηρήσουν τα μέτρα υγιεινής όπως είναι το πλύσιμο των χεριών αλλά και να τηρήσουν τις αποστάσεις. Αντίθετα πιστεύεται ότι δε θα είναι τόσο εύκολη η επιβολή ελέγχου σε μαθητές μικρότερων βαθμίδων όπως είναι οι μαθητές δημοτικού όπου είναι και δύσκολα διαχειρίσιμες αυτές οι ηλικίες όσον αφορά την πειθαρχία με τις αποστάσεις και το πλύσιμο των χεριών.
Η δεύτερη τάση είναι αυτή που θεωρεί ότι μέσα στον Μάιο πρέπει να γίνει η επανεκκίνηση όλων των σχολικών βαθμίδων και ολοκληρωθεί διά ζώσης η σχολική χρονιά. Παράλληλα υποστηρίζει ότι πρέπει να λειτουργήσουν και πάλι παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας εξήγησε πως «το θέμα των σχολείων είναι πολυπαραγοντικό και μας απασχολεί. Θα εξετάσουμε όλους τους παράγοντες, που σχετίζονται με τα παιδιά, τις οικογένειες, τα ευπαθή άτομα». Επεσήμανε μάλιστα ότι το κλείσιμο των σχολείων περιόρισε τη διασπορά του ιού κατά 15%. Εκτίμησε μάλιστα ότι σύμφωνα με τα επιδημιολογικά μοντέλα οι ειδικοί θα μπορούν να έχουν πολύ γρήγορα εικόνα για τις επιπτώσεις μετά το άνοιγμα των σχολείων και θα κάνουν σχετικές εισηγήσεις.