Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε το 2016 τη σχετική έρευνα, την τρίτη κατά σειρά για την Google, κατηγορώντας την ότι παρεμποδίζει τρίτα μέρη να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα από την αναζήτηση διαφημίσεων που προέρχονται από ανταγωνιστικές εταιρείες. Τα τρίτα μέρη, που προαναφέρονται, φιλοξενούν στις δικές τους ιστοσελίδες τις υπηρεσίες αναζήτησης AdSense της Google. Κατά την Επιτροπή, ο αμερικανικός όμιλος, ο οποίος είχε το 80% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς διαμεσολάβησης στην αναζήτηση διαφημίσεων τη δεκαετία 2006-2016, ακολουθούσε πρακτικές που έπλητταν τον υγιή ανταγωνισμό.
Απαντώντας σε όλα αυτά, ο αμερικανικός όμιλος υψηλής τεχνολογίας Google αποφάσισε να κάνει το εξής: Τροποποίησε τους όρους στις συμφωνίες που έκλεινε με ισχυρά τρίτα μέρη (μεγάλους ομίλους, ειδησεογραφικούς ιστοτόπους κ.λπ.), δίνοντάς τους σταδιακά περισσότερα περιθώρια να παρουσιάζουν διαφημίσεις από ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης. Η αρμόδια Ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, είχε στις αρχές Μαρτίου δηλώσει ότι ολοκληρώνει την υπόθεση κατά της Google.
Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times, ο αμερικανικός όμιλος έχει ήδη καταβάλει δύο πρόστιμα περίπου 7 δισ. ευρώ στις ευρωπαϊκές αρχές. Το ένα, ύψους 4,3 δισ. ευρώ, της επιβλήθηκε πέρυσι λόγω κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά του λειτουργικού συστήματος Android, που χρησιμοποιείται στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Το προηγούμενο πρόστιμο –το πρώτο ιστορικά– της επιβλήθηκε το καλοκαίρι του 2017 και ανέρχεται σε 2,4 δισ. ευρώ, επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες ψηφιακών αγορών εις βάρος των ανταγωνιστριών της. Εν κατακλείδι, αναφέρεται ότι η εταιρεία έχει εφεσιβάλει και τις δύο αποφάσεις της Κομισιόν.