Κομψά και συνήθως εκκεντρικά φορέματα, ακριβά κοσμήματα και εντυπωσιακά χτενίσματα, με κοσμήματα εκατομμυρίων. Η λαμπερή εικόνα που παρουσιάζουν οι ηθοποιοί και τραγουδιστές στο κόκκινο χαλί, ιδιαίτερα αυτό των Όσκαρ, είναι αποτέλεσμα προετοιμασίας μηνών…
Για τους στιλίστες τους, ένα μικρό στρατό ανθρώπων, η σεζόν των βραβείων είναι ένας διαρκής μαραθώνιος ο οποίος ξεκινάει τον Αύγουστο με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας και τελειώνει με τα Όσκαρ τον Φεβρουάριο. Εκτός από την τελετή, οι στιλίστες εργάζονται και κατά τη διάρκεια των αμέτρητων πάρτι πριν και μετά τα events, καθώς οι διασημότητες δεν φορούν ποτέ το ίδιο ρούχο. «Υπάρχουν τόσα πολλά φορέματα διαθέσιμα προς επιλογή και τόσοι άνθρωποι που περπατούν στο κόκκινο χαλί που από τη στιγμή που ξεκινά η πορεία προς τα Όσκαρ, έχουν ήδη δοκιμάσει μια σειρά από αυτά τα φορέματα», λέει ο Τζόρνταν Τζόνσον, στιλίστας στο Χόλιγουντ.
Όταν, τον περασμένο Δεκέμβριο, οι στυλίστες της Τζένιφερ Λόπεζ, Ρομπ Ζανγκάρντι και Μάριελ Χάεν ανακάλυψαν ότι εκείνη θα παρουσιάσει μια κατηγορία στα Όσκαρ, το ζευγάρι που συνεργάζεται με οίκους μόδας όπως οι Zuhair Murad, Versace, Oscar de la Renta και Elie Saab, αμέσως επικοινώνησε με τους εκπροσώπους κάθε οίκου και ζήτησε μερικά σχέδια, πριν καν δημιουργηθούν τα φορέματα.
«Αυτή τη στιγμή, έχουμε καταλήξει σε πέντε επιλογές. Νομίζω ότι έχουμε στα χέρια μας τα πιο περιζήτητα φορέματα από τον κάθε οίκο», είπε ο Ζανγκάρντι. «Είναι σίγουρα πιο εύκολο όταν ο πελάτης σου θέλει να φορέσει το ρούχο ενός συγκεκριμένου σχεδιαστή και πρόκειται να δουλέψει μαζί σου προκειμένου να παρουσιάσετε μια όμορφη δημιουργία», εξηγεί ο Τζόνσον. Και συμπληρώνει: «Αν πρόκειται για ένα φόρεμα κατά παραγγελία, θα συζητήσουμε με τον πελάτη μας αυτό που έχει στο μυαλό τους, θα κοιτάξουμε μερικές φωτογραφίες και θα τις χρησιμοποιήσουμε ως έναρξη της προετοιμασίας μας. Θα συζητάμε συνέχεια με τον οίκο, θα μας στείλουν σκίτσα, υφάσματα και μετά θα φτάσουμε στο στάδιο παρουσίασης του φορέματος προς τον πελάτη, λίγο πριν κάνει πρόβα φορώντας το».
Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για όλους τους ηθοποιούς. Οι Λέσλι Τζόουνς, Μέγκαν Μουλάλι και Μελίσα Μακάρθι έχουν μιλήσει πολλές φορές για το γεγονός ότι δεν μπορούν να βρουν εύκολα φορέματα. Άλλη μια κατηγορία που δεν βρίσκει εύκολα φορέματα είναι οι πρωτοεμφανιζόμενοι ηθοποιοί. «Ζητάς από τις εταιρείες να δώσουν μια ευκαιρία στον πελάτη σου, ενώ τα ίδια φορέματα διεκδικούν και μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας», είπε η Σόφι Λόπεζ, η οποία εργάζεται στενά με την πρωταγωνίστρια του «Roma», Γιαλίτζα Απαρίσιο. Μετά τη νίκη της Χρυσής Σφαίρας Ξενόγλωσσης Ταινίας, είναι πολύ πιο εύκολο τώρα για την Απαρίσιο να επιλέξει το φόρεμα που επιθυμεί.