Για μια χώρα σαν τη Γερμανία, που είναι πρωταθλήτρια στις εξαγωγές, τα νέα δεν είναι καθόλου καλά. Το φημισμένο Institut Sea Logistic ISL υπολόγισε ότι ο παγκόσμιος στόλος μεταφορικών πλοίων θα αυξηθεί σημαντικά μέχρι το 2030.
Η ικανότητα μεταφοράς φορτίων από 22 εκατ. TEU (Twenty Foot Equivalent Unit) θα φτάσει τα 32 εκατ. κοντέινερ. Αυτό το βουνό των κοντέινερ αναμένεται να φορτωθεί σε τεράστια πλοία χωρητικότητας 22.000 κοντέινερ για να μετακινηθεί σε άλλες χώρες μέσω της θάλασσας.
Πρωτοπορεί η Ελλάδα στις μεταφορές LNG
Για πρώτη φορά οι Έλληνες πλοιοκτήτες πέρασαν των φράγμα των 100 δισ. δολαρίων σε αξία φορτηγών πλοίων.
Αυτό καθιστά τα εμπορικά πλοία μεσαίας χωρητικότητας όλο και πιο ασήμαντα, πολλά από αυτά αναμένεται να βγουν εκτός αγοράς, όπως προβλέπει το ISL. Ανάμεσα στις χώρες με μεταφορικά πλοία μεσαίας χωρητικότητας ανήκει και η Γερμανία. Ο στόλος της από μεγάλα πλοία συνεχώς συρρικνώνεται, που σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια η σημασία της ως χώρας σε αυτόν τον τομέα θα μειωθεί. Και για να έχουμε σημείο σύγκρισης πριν λίγα χρόνια η χώρα διέθετε τον μεγαλύτερο παγκοσμίως στόλο μεταφορικών πλοίων και έναν από τους τρεις μεγαλύτερους στόλους σε μεταφορικά. Για τους Γερμανούς εξαγωγείς αυτή η ηγετική θέση στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών ήταν μια μεγάλη στήριξη. Αυτοί οι καιροί όμως παρήλθαν ανεπιστρεπτί. Η τάση που επικρατεί απεικονίζεται στους 10 πρώτους του καταλόγου πλοιοκτητών (Top 10 Ship Owning List) που εκδίδει η Vessels Value και είναι στη διάθεση της εφημερίδας.
Για πρώτη φορά οι Έλληνες πλοιοκτήτες πέρασαν των φράγμα των 100 δισ. δολαρίων σε αξία φορτηγών πλοίων. Για πρώτη φορά συμβαίνει αυτό σε μια χώρα. Σε σχέση με πέρυσι οι Έλληνες εφοπλιστές αύξησαν κατά 5,5 δισ. δολάρια την αξία των πλοίων τους. Η διαφορά με τις επόμενες χώρες, την Ιαπωνία και την Κίνα, ξεπερνά το 10%.
Κατά την άποψη του Court Smith, αναλυτή από τη Vessels Value, παρά τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας οι Έλληνες εφοπλιστές δεν σταμάτησαν ποτέ να ψάχνουν για καλές ευκαιρίες στη ναυτιλιακή αγορά. Εκτός αυτού διαθέτουν διαίσθηση για τις τάσεις. Έλληνες εφοπλιστές και επενδυτές από την Ελλάδα έδωσαν 9 δισ. δολάρια για επενδύσεις σε αγορά τάνκερ για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG. Αυτό το είδος ναυτιλίας αναπτύσσεται γοργά και σε μερικά χρόνια θα πάρει μεγάλη σημασία, λόγω της εξαγγελίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ή των ΗΠΑ ότι θα αυξήσουν τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η τιμή ναύλωσης δεξαμενοπλοίων LNG πενταπλασιάστηκε τα τελευταία χρόνια. Καμιά άλλη χώρα εκτός από την Ελλάδα δεν διαθέτει στόλο τάνκερ μεταφοράς LNG αξίας άνω των 28 δισ. δολαρίων.
Αντίθετα ο γερμανικός εμπορικός στόλος μειώθηκε κατά 2 δισ. δολάρια με πρώτο θιγόμενο τον τομέα των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. «Ο γερμανικός στόλος συρρικνώνεται λόγω πωλήσεων και απόσυρσης παλαιών πλοίων» επισημαίνουν οι αναλυτές της Vessels Value. «Η γερμανική εμπορική ναυτιλία δεν έπαιζε ποτέ σημαίνοντα ρόλο. Οι Έλληνες εφοπλιστές αντίθετα κυριαρχούν εδώ και δεκαετίες με τα δεξαμενόπλοιά τους».