Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν φώτα που ανεβάζουν ψηλά τον πήχη, και φυσικά, συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια των οδηγών – επιβαινόντων.
Οι κατευθυνόμενοι προβολείς έχουν ενταχθεί σε πολλά πλέον, μοντέλα παραγωγής, ακολουθώντας τον δρόμο, ενώ προσαρμόζουν και τις δέσμες, ανάλογα με το που απαιτείται περισσότερο φως ( όπως θα έπραττε ένας πεζός με ένα φακό σε ένα μονοπάτι!). Πλέον, οι περισσότερες φίρμες διαθέτουν φώτα που ανεβάζουν ψηλά τον πήχη, και φυσικά, συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια των οδηγών – επιβαινόντων.
Σαφώς, το επόμενο βήμα θα είναι αυτό της Mercedes-Benz, όπου τα φωτιστικά σώματα θα στέλνουν μηνύματα στους πεζούς και τους διαβάτες. Πρόκειται για το σύστημα Digital Light της Mercedes που θα έχει πάνω από ένα εκατομμύριο μικρούς ανακλαστήρες, και θα προσαρμόζει τα δέσμη των φωτιστικών σωμάτων με γνώμονα τις συνθήκες.
Πάντως, στην κορυφαία έκδοση της Maybach, τα φωτιστικά σώματα θα στέλνουν ακόμη και κομπλιμέντα, ή θα χαιρετάνε τους πεζούς, όταν πχ, περνούν εμπρός από το πολυτελές αυτοκίνητο.
Μια από τις τελευταίες και πιο πρόσφατες τεχνολογίες είναι και αυτή της Ford, όπου τα φωτιστικά σώματα μπορούν να διαβάσουν σήματα οδικής κυκλοφορίας και σημάνσεις λωρίδων. Ειδικότερα, στο νέο Ford Focus η νέα τεχνολογία φωτιστικών (Adaptive Front Lighting System) έχει τη δυνατότητα να φωτίζει τις προπορευόμενες καμπύλες του δρόμου, πριν ακόμη ο οδηγός στρίψει το τιμόνι.
Επίσης, η νέα τεχνολογία μπορεί να διαβάζει τα σήματα, ενώ όταν πλησιάζει σε μια κυκλική διασταύρωση να μεγαλώνει το εύρος της δέσμης, ώστε να γίνονται πιο ευδιάκριτα τα κινούμενα οχήματα γύρω από την πλατεία – πχ μοτοσικλετικές κ.α. Aκόμη πιο εξελιγμένη είναι η τεχνολογία των φωτιστικών στα νέα μοντέλα της Opel, όπου με σημαία τη νέα τεχνολογία IntelliLux LED, η νυχτερινή οδήγηση γίνεται μια εύκολη υπόθεση, ακόμη και για αυτούς που δυσκολεύουνται να οδηγούν όταν βραδιάζει.
Ειδικότερα, τα νέα φωτιστικά σώματα της Opel αποτελούνται από 16 τμήματα LED (οκτώ σε κάθε πλευρά) που προσαρμόζουν αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και εάν χρειαστεί, απλά ‘συσκοτίζουν’ την περιοχή γύρω από τα αντίθετα διερχόμενα ή και προπορευόμενα οχήματα. Αυτό σημαίνει μηδενική ενόχληση για τους άλλους οδηγούς και ταυτόχρονα την καλύτερη δυνατή ορατότητα.