Εκπτώσεις 2018 και Black Friday: Όλες οι λεπτομέρειες

Εκπτώσεις 2018 και Black Friday: Όλες οι λεπτομέρειες
Έτοιμοι να υποδεχτούν τις εκπτώσεις αλλά και την περίφημη Black Friday είναι οι Έλληνες.

Εκπτώσεις 2018 μέχρι το επόμενο Σάββατο, και Black Friday προ των πυλών. Για μερικές ακόμη μέρες είναι σε εφαρμογή η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος, και οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα, σε αρκετές περιπτώσεις είναι αρκετά σημαντικές, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν καλές αγορές σε πολύ καλές τιμές. Την ίδια στιγμή όμως, η χώρα αναμένεταιο να κινηθεί στους ρυθμούς της Black Friday 2018, καθώς την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, το αφεντικό θα… τρελαθεί.

Έρχεται η Black Friday 2018
Τα επιτελεία μεγάλων αλυσίδων προετοιμάζονται για την Black Friday (ημέρα μεγάλων εκπτώσεων που τοποθετείται στις 23 Νοεμβρίου 2018), η οποία κατά την εμπειρία των δύο προηγούμενων ετών θα εξελιχθεί σε «μαύρο τετραήμερο

Πέρα από την Black Friday, ωστόσο επίκειται και η αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, η Cyber Monday, στην οποία συμμετέχει η παγκόσμια online αγορά. Σε κάθε περίπτωση η απάντηση του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, έρχεται συνήθως λίγες μέρες αργότερα (κάποιες φορές στο πρώτο πενθήμερο του Δεκεμβρίου).

Η Black Friday 2018 είναι η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να σπεύσουν για τις αγορές τους σε τιμές ευκαιρίας στις 23 Νοεμβρίου. Και φέτος αναμένεται υψηλή η συμμετοχή των επιχειρήσεων λιανεμπορίου στην «Μαύρη Παρασκευή», με μεγάλες εκπτώσεις αλλά σε συγκεκριμένα προιόντα.

Πέρσι, όπως προέκυψε από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε τυχαίο δείγμα επιχειρήσεων των κλάδων που συμμετείχαν στην Black Friday, δηλαδή επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών και παιχνιδιών σημείωσαν άνοδο των πωλήσεων.

Επίσης σημειώνεται ότι όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα- κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η ιστορία της Black Friday
Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday); Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους. Εξ ου και η ονομασία Black Friday. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Σκοπός ήταν να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Από το 2008 η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday) ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Γιατί ονομάζεται Μαύρη Παρασκευή – Black Friday
Ο λόγος που η Μαύρη Παρασκευή λέγεται… μαύρη, είναι γιατί τα έσοδα από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης περιόδου, είναι παραδοσιακά τα πιο σημαντικά της χρονιάς. Τα καταστήματα καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους.

Εκπτώσεις 2018
Μέχρι και το επόμενο Σάββατο, 10 Νοεμβρίου 2018, διαρκούν οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις, δίνοντας στους καταναλωτές την ευκαιρία για φθηνότερες αγορές αλλά την ίδια στιγμή και στους εμπόρους ελπίδα για αύξηση του τζίρου τους. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Η ΕΣΕΕ ενημερώνει τους Εμπορικούς Συλλόγους και την αγορά για τις φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις 2018. Με την ευκαιρία της διενέργειας των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων που θα ξεκινήσουν την Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου, η ΕΣΕΕ με εγκύκλιό της στις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις, για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις 2018 και την προσήκουσα διενέργειά τους.

Στη σχετική εγκύκλιο για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις 2018, μεταξύ άλλων, αναφέρονται και τα εξής:

Σύμφωνα με το νόμο, ως ενδιάμεσες εκπτώσεις ορίζονται καταρχήν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ωστόσο μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, δημοσιεύεται μέχρι την 1η Δεκεμβρίου κάθε έτους που προηγείται της εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων.

Στις περιφερειακές ενότητες για τις οποίες η ως άνω απόφαση δεν έχει εκδοθεί, ισχύουν τα πρώτα 15νθήμερα Μαΐου και Νοεμβρίου, ενώ επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Συνακόλουθα, εάν, στην περιφερειακή ενότητα που ανήκετε, ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης δεν έχει αποφασίσει, η φετινή ενδιάμεση «φθινοπωρινή» εκπτωτική περίοδος, είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου. Οι 15 ημέρες είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες.

Ως ημέρα έναρξης του δεκαπενθημέρου για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις 2018 είναι η Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου, με προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, 4 Νοεμβρίου. Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994).

Στη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, όπως και στις κανονικές εκπτώσεις, είναι υποχρεωτική η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ προτείνεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Δήλωση του Προέδρου του Ε.Σ.Α, κ.Σταύρου Καφούνη, με την ευκαιρία της έναρξης των ενδιάμεσων εκπτώσεων: «Ο Εμπορικός κόσμος της πρωτεύουσας από σήμερα 1η Νοεμβρίου και για 15 ημέρες, με ένα μεγάλο πλήθος μοναδικών προσφορών, είναι έτοιμος να υποδεχτεί και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταναλωτών.

Η περίοδος αυτή ελπίζουμε να αποτελέσει ευκαιρία ώστε να αντιστραφεί η κακή οικονομική συγκυρία των προηγούμενων μηνών που οφείλεται στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και να τονώσει την ζήτηση στην αγορά.

Ευχόμαστε στους Αθηναίους καταναλωτές να απολαύσουν τις αγορές τους μέσα από τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και να αποφύγουν επικίνδυνα προϊόντα παραεμπορίου, αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης. Καλές Αγορές!»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

© 2024 instanews.gr | All Rights Reserved
Created by Netway
Exit mobile version