Οι ερευνητές ελπίζουν επίσης ότι οι καινοτομίες που δημιούργησαν θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη οχημάτων που θα χρησιμοποιούν 19 έως 22% λιγότερα καύσιμα, εν ολίγοις θα αλλάξει το μέχρι τώρα τοπίο στα αυτοκίνητα και τις μηχανές που κυκλοφορούν στο δρόμο.
Για να καταλάβετε την αξία της αυτόνομης οδήγησης και όλων των τεχνολογιών που τη συνοδεύουν, ότι η καθημερινή μετακίνηση στις μεγαλουπόλεις θα καταστεί μία ανώδυνη διαδικασία και όχι χαοτική που είθισται να είναι έως σήμερα.
Τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα θα παράσχουν τεράστια ανακούφιση στους οδικούς άξονες και τις αρτηρίες, και μάλιστα θα προσαρμόζονται στις υπάρχουσες συνθήκες των δρόμων με λίγη ή και καθόλου παρέμβαση από τους οδηγούς. Δηλαδή, όταν το μπροστινό αυτοκίνητο επιταχύνει, τότε και το δικό σου θα επιταχυνθεί και όταν πάλι το προπορευόμενο αυτοκίνητο φρενάρει, τότε και το δικό σου θα φρενάρει αυτόματα για να αποφευχθούν τυχόν συγκρούσεις.
Στο Πανεπιστήμιο του Ντέλαγουερ, ο Ανδρέας Μαλικόπουλος χρησιμοποιεί τη Θεωρία ελέγχου (αγγλικά: Control theory) για την ανάπτυξη αλγορίθμων που θα επιτρέψουν αυτή την τεχνολογία του μέλλοντος. Σε δύο πρόσφατα δημοσιευμένες εργασίες του, ο Μαλικόπουλος, ο οποίος πρόσφατα χρίστηκε Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, περιγράφει τις καινοτομίες αναφορικά με την συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη τεχνολογία οχημάτων.
Ο Ανδρέας Μαλικόπουλος ανέφερε: «Αναπτύσσουμε λύσεις που θα μπορούσαν να επιτρέψουν την μαζική παραγωγή οχημάτων που θα καταναλώνουν ελάχιστα καύσιμα μέσω ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων κινητικότητας. Ελπίζουμε ότι οι τεχνολογίες μας θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να φτάσουν στους προορισμούς τους πιο γρήγορα και με ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα θα καταναλώνουν ελάχιστα καύσιμα».
Τα φανάρια καθίστανται παρωχημένα και αχρείαστα
Κάποια μέρα τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να μιλάνε μεταξύ τους για να συντονίσουν τα μοτίβα της κυκλοφορίας. Ο Μαλικόπουλος και οι συνεργάτες του από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης πρόσφατα ανέπτυξαν μια λύση για τον έλεγχο και την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας σε συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα που διασχίζουν μια αστική διασταύρωση που δεν είχε σήματα κυκλοφορίας και φωτεινούς σηματοδότες.
Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν λογισμικό για την προσομοίωση των αποτελεσμάτων τους και διαπίστωσαν ότι το πλαίσιο επέτρεπε στα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα να διατηρούν μία απόλυτη αρμονία αναμεταξύ τους, και παράλληλα επιτυγχανόταν σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμων. Ωστόσο είναι κάτι που δεν πρέπει το θεωρούμε λιγότερο σημαντικό, είναι πως μειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού.
Εξοικονόμηση καυσίμων
Φανταστείτε ότι όταν το όριο ταχύτητας κυμαίνεται από 65 έως 45 mph, το αυτοκίνητό σας επιβραδύνεται αυτόματα. Ο Μαλικόπουλος και οι συνεργάτες του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια διαμόρφωσαν μια λύση που αποφέρει τη βέλτιστη επιτάχυνση και επιβράδυνση σε μια ζώνη μείωσης της ταχύτητας, αποφεύγοντας τις συγκρούσεις στο πίσω μέρος.
Επιπλέον, οι προσομοιώσεις υποδεικνύουν ότι τα συνδεδεμένα οχήματα χρησιμοποιούν 19% με 22% λιγότερα καύσιμα και φτάνουν στους προορισμούς τους, επίσης κατά 26% έως 30% ταχύτερα από τα οχήματα που κινούνται με ανθρώπους. Τα αποτελέσματα αυτής της ερευνητικής προσπάθειας δημοσιεύθηκαν στο IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems.
Ο Μαλικόπουλος έλαβε χρηματοδότηση για το έργο αυτό από δύο προγράμματα του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ – την πρωτοβουλία Smart Mobility Initiative και το πρόγραμμα NEXTCAR του Advanced Research Projects Agency-Energy.
Επομένως με αυτή την σπουδαία χρηματοδότηση κατέστη ο κύριος ερευνητής ενός τριετούς προγράμματος χρηματοδοτούμενου από την Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Έργων Ενέργειας (ARPA-E) μέσω του προγράμματος NEXT-Generation Energy Technologies για Συνδεδεμένα και Αυτοματοποιημένα Οχήματα (NEXTCAR) ούτως ώστε να βελτιώσει την αποδοτικότητα ενός Audi A3 e-tron κατά τουλάχιστον 20%. Οι εταίροι του έργου αυτού είναι το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, η εταιρία Bosch και το Εθνικό Εργαστήριο του Όακ Ριτζ.