
Όταν οι αγορές «φουρτουνιάζουν», οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκουν τρόπο να κερδίζουν
Η ναυτιλιακή αγορά των VLCCs (Very Large Crude Carriers) ζει ημέρες… χρυσού πυρετού, με τα ημερήσια ναύλα να σπάνε ρεκόρ και τα κέρδη των Ελλήνων εφοπλιστών να απογειώνονται.
Μετά το εντυπωσιακό συμβόλαιο του ομίλου Αλαφούζου, ήρθε η σειρά της Μαρίας Αγγελικούση να πετύχει ένα super deal που συζητείται σε όλη τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
Η Maran Tankers, ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Αγγελικούση, έκλεισε ναύλωση ύψους 135.438 δολαρίων την ημέρα για το VLCC «Maran Artemis» (χωρητικότητας 319.400 dwt) σε ταξίδι προς την Κίνα, με ναυλωτή την ExxonMobil, σύμφωνα με το mononews.gr. Το ταξίδι θα ξεκινήσει στις αρχές Δεκεμβρίου, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή θέση του ελληνικού ομίλου στην κορυφή της διεθνούς αγοράς ενέργειας.
Το νέο αυτό συμβόλαιο έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την είδηση ότι η Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου ναύλωσε το «Nissos Despotiko» (318.700 dwt) στην Equinor, έναντι 123.298 δολαρίων την ημέρα, για ταξίδι προς τη Νότια Κορέα. Και δεν ήταν το μόνο: είχε προηγηθεί και η ναύλωση του «Nissos Kea» (300.000 dwt, κατασκευής 2022) στην Kuwait Petroleum Corp με ημερήσιο ναύλο 138.972 δολάρια, δεύτερο εξαψήφιο συμβόλαιο για τον όμιλο μέσα σε λίγες ημέρες.
Η εκτίναξη των ναύλων
Η διεθνής ναυτιλιακή αγορά βιώνει εντυπωσιακή άνοδο, με τους ναύλους των VLCC να ξεπερνούν πλέον τα 120.000-130.000 δολάρια την ημέρα, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Οι αναλυτές της Jefferies επισημαίνουν ότι μόνο τη Δευτέρα καταγράφηκαν πέντε νέες ναυλώσεις VLCC από τον Κόλπο των ΗΠΑ, όταν σε φυσιολογικές συνθήκες ο μέσος όρος δεν ξεπερνά τις επτά ή οκτώ συμφωνίες την εβδομάδα.