
Μόνο οι κάμερες που είναι τοποθετημένες στην Αττική Οδό γράφουν τους παραβάτες. Οι 388 που θα βρίσκονται στα φανάρια για να «πιάνουν» όσους περνούν με κόκκινο δεν έχουν τοποθετηθεί καν. Τι ισχύει με τις υπόλοιπες για ΛΕΑ και ταχύτητα
Κάμερες ακούμε και κάμερες δεν βλέπουμε. Το πολυδιαφημισμένο σύστημα επιτήρησης στους δρόμους, που ήρθε για να πατάξει τους παραβάτες του ΚΟΚ, και δη αυτούς που παραβιάζουν ερυθρούς σηματοδότες, τελικά δεν ήρθε ποτέ… Ή καλύτερα για να ακριβολογούμε, δεν ήρθε ακόμα. Ωστόσο, κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό η φήμη ότι οι κάμερες υπάρχουν και οι κλήσεις θα αρχίσουν να καταφθάνουν στους παραβάτες.
Επίσημες ανακοινώσεις, σωρεία δημοσιογραφικών ρεπορτάζ για ένα πολυδιαφημισμένο σύστημα καμερών που λειτουργεί μόλις και μετά βίας στο 5%. Ο Κίμωνας Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας και καθηγητής κυκλοφοριακής αγωγής, που έχει διατελέσει και σύμβουλος οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, αποσαφηνίζει πλήρως την κατάσταση και ενημερώνει για το τι ακριβώς συμβαίνει με το σύστημα καταγραφής παραβάσεων κι αποστολής κλήσεων.
«Το έργο των καμερών καταγραφής τροχαίων παραβάσεων δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Το επόμενο διάστημα θα τοποθετηθούν 388 νέες κάμερες, που θα ελέγχουν αποκλειστικά την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Προς το παρόν, μόνο δύο πιλοτικές κάμερες έχουν εγκατασταθεί στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και λειτουργούν δοκιμαστικά, χωρίς αποστολή των παραβάσεων. Η πλήρης ενεργοποίηση του νέου συστήματος θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί το ενιαίο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, που αναμένεται ως το τέλος του τρέχοντος, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη» είπε, μιλώντας στο Action 24.
Τι λειτουργεί από το σύστημα καμερών
Λειτουργούν λοιπόν, οι 15 κάμερες της Αττικής Οδού, οι 20 του ΟΑΣΑ, καθώς και οι 12 από τις 35 στις λεωφορειολωρίδες, που είναι απαρχαιωμένες και δεν έχουν ασύρματη μετάδοση, αλλά πρέπει να πάει ο αστυνομικός στο «κουτί» και να αντλήσει το υλικό για να σταλούν ταχυδρομικά ή με email οι κλήσεις στους παραβάτες.
Στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας υπάρχουν 250 κάμερες, οι οποίες μάλιστα αντικαταστάθηκαν πρόσφατα και είναι τελευταίας τεχνολογίας, αλλά είναι αυτές που «βλέπουν» μόνο την κίνηση, έτσι ώστε να γίνεται η διαχείριση των συμβάντων από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας. Οι κάμερες αυτές, όπως εξήγησε ο κ. Λογοθέτης, δεν λειτουργούν ως καταγραφείς παραβάσεων. Παρόλα αυτά, έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν στον σκληρό τους δίσκο τα συμβάντα των τελευταίων επτά ημερών, τα οποία μπορούν υπό προϋποθέσεις να τεθούν στη διάθεση των Αρχών, κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας και μόνο. Εξάλλου, λειτουργούν άλλες 70 κάμερες ασφαλείας, αλλά ούτε αυτές βεβαιώνουν παραβάσεις.
Το σκάνδαλο με το C4i και τις 1.500 ανενεργές κάμερες
Ανενεργές είναι οι 1.500 κάμερες του συστήματος C4i. Το δίκτυο για το οποίο δαπανήθηκαν περίπου 260 εκατομμύρια ευρώ κι αποτελεί ένα από τα τεράστια σκάνδαλα της εποχής, επρόκειτο να είναι τα «μάτια» των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Ωστόσο, για να ακριβολογούμε, οι κάμερες αυτές δεν είναι απλά ανενεργές, αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ, καθιστώντας το τότε σύστημα επιτήρησης των Ολυμπιακών Αγώνων… τυφλό!
Οι κάμερες έχουν μείνει στοιχειωμένες να στέκονται πάνω σε πράσινους μεταλλικούς ιστούς, ύψους επτά μέτρων κι όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, οι κάμερες αυτές δεν συνδέονται με κανένα ενεργό σύστημα.
Άλλο ένα τεράστιο «αγκάθι» για την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων, είναι οι κάμερες ταχύτητας κι επιτήρησης ΛΕΑ. Ανενεργές είναι οι κάμερες αυτές στον Κηφισό, στη Λεωφόρο Αθηνών και στην Αθηνών-Κορίνθου (σ.σ.: Δαφνί-Ελευσίνα). Για όσους τις έχουν παρατηρήσει, είναι τοποθετημένες σε λευκούς μεταλλικούς ιστούς μέσα σε τετράγωνα κουτιά. Δεν λειτουργούν ούτε αυτές…
Άλλο ένα… αποκύημα φαντασίας, αποτελούν και οι 41 κάμερες των 17 δήμων, καθώς παρά όσα λέγονται, ούτε εγκαταστάθηκαν, ούτε έγινε διαγωνισμός, ούτε προκρίθηκε κάποια σύμβαση… Εξάλλου, δεν υπάρχουν και οι 388 κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη. Το έργο της Περιφέρειας Αττικής έχει ανατεθεί, αλλά η εγκατάσταση δεν έχει ξεκινήσει. Η τοποθέτησή τους θα ξεκινήσει σύντομα…
Όλες τις κάμερες θα τις διαχειρίζεται το Ενιαίο Ψηφιακό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων. Το νέο σύστημα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται υπό ολοκλήρωση, όμως μέχρι τότε οι κλήσεις αποστέλλονται μόνο με e-mail. Ακολούθως, ο πολίτης που έχει παραβεί τον ΚΟΚ, θα λαμβάνει SMS και η κλήση θα εμφανίζεται στη θυρίδα του στο gov.gr. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Οκτωβρίου.
Οι μόνες τέτοιες κάμερες, σαν κι αυτές που θα «γράφουν» τους παραβάτες, δηλαδή κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη έχουν τοποθετηθεί πιλοτικά στη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν το 2021 στη συμβολή Ποσειδώνος με Καλαμακίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία, καταγράφουν περίπου 16 παραβάσεις την ώρα, αλλά δεν αποστέλλουν κλήσεις.
Εξάλλου, ενεργές είναι και οι 10 κάμερες εντός λεωφορείων ΟΣΥ, όμως κι αυτές βρίσκονται σε καθεστώς πιλοτικής λειτουργίας. Αυτές, καταγράφουν τους οδηγούς που κινούνται στις λεωφορειολωρίδες και μόνο, κι αναμένεται να ενταχθούν στο νέο ψηφιακό σύστημα. Πιλοτική κάμερα έχει τοποθετηθεί και στη Λεωφόρο Μεσογειών και λειτουργεί επίσης μόνο για δοκιμές, χωρίς να καταγράφουν παραβάσεις.
Τελευταίες Ειδήσεις
- Άγνωστος Στρατιώτης: Το «μπαλάκι» πέφτει στον Δένδια – Θα συγκρουστεί με την κυβέρνηση ή με την αντιπολίτευση;
- Τάσος Ποτσέπης: Ο «αγάπη μόνο» οδηγείται εκτός ΕΛ.ΑΣ.! Γιατί είναι έξαλλος ο δικηγόρος του Ανδρέας Θεοδωρόπουλος κι απειλεί θεούς και δαίμονες
- Ο Τραμπ με πρακτικές Κιμ Γιονγκ Ουν φιμώνει τον Τύπο και ζητά υπογραφή ρήτρας για πρόσβαση στο Πεντάγωνο – Ούτε ο «κολλητός» του στο Newsmax δεν υπογράφει