Μήνυμα Αλαφούζου μετά τη διπλή παραίτηση

giannis-alafouzos

Εξελίξεις στη ναυτιλιακή αγορά

Μια σημαντική αλλαγή στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Okeanis Eco Tankers Corp, της ναυτιλιακής εταιρείας του Γιάννη Αλαφούζου, γνωστοποιήθηκε επίσημα, προκαλώντας έντονο ενδιαφέρον στη ναυτιλιακή αγορά.

Οι Robert Knapp και Joshua Nemser, δύο από τα μακροβιότερα μέλη του ΔΣ, υπέβαλαν την παραίτησή τους, με ισχύ από τις 10 Οκτωβρίου 2025, σύμφωνα με το mononews.gr.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, οι αποχωρήσεις δεν προέκυψαν από κάποια διαφωνία με τη διοίκηση. Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς συνδέουν την κίνηση αυτή με τις αντίμετρα που ανακοίνωσε η Κίνα σε σχέση με τα λιμενικά τέλη που θα επιβάλλει σε εταιρείες με αμερικανική συμμετοχή.

Όπως αποκάλυψε το TradeWinds, οι δύο παραιτήσεις κρίθηκαν αναγκαίες ώστε να μειωθεί το ποσοστό Αμερικανών πολιτών στο διοικητικό συμβούλιο και να αποφευχθούν επιβαρύνσεις στα κινεζικά λιμάνια. Η κινεζική ρύθμιση προβλέπει την επιβολή επιπλέον τελών σε εταιρείες όπου Αμερικανοί πολίτες κατέχουν άμεσα ή έμμεσα τουλάχιστον το 25% του μετοχικού κεφαλαίου ή συμμετέχουν σε θέσεις διοίκησης.

Οι Knapp και Nemser συμμετείχαν στο ΔΣ της Okeanis από το 2018, όταν ιδρύθηκε η εταιρεία, έχοντας καθοριστική συμβολή στη στρατηγική της πορεία. Το διοικητικό συμβούλιο δεν έχει διευκρινίσει ακόμη αν θα μειώσει τον αριθμό των μελών ή αν θα προχωρήσει σε αντικαταστάσεις. Πάντως, παραμένει κατά πλειοψηφία ανεξάρτητο, ενώ η σύνθεση των επιτροπών διατηρείται ως έχει, με εξαίρεση την επιτροπή αμοιβών, η οποία συνεχίζει με τη Charlotte Stratos και τον Francis «Frank» Dunne.

Το μήνυμα Αλαφούζου

Ο πρόεδρος του ΔΣ, Ιωάννης Αλαφούζος, έστειλε σαφές μήνυμα μετά τη διπλή παραίτηση, δηλώνοντας:

«Ευχαριστούμε ειλικρινά τον Robert και τον Joshua για την πολυάριθμη συμβολή τους και την αφοσίωσή τους στην Okeanis. Υπηρέτησαν από την αρχή του ταξιδιού μας, πριν από επτά χρόνια, και η εμπειρία τους διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό την πορεία της εταιρείας. Λυπούμαστε που παραιτήθηκαν και τους ευχόμαστε τα καλύτερα».

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο γεωπολιτικών πιέσεων και νέων ρυθμιστικών δεδομένων, αποδεικνύοντας πως ακόμα και στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, οι διεθνείς ισορροπίες παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Τελευταίες Ειδήσεις