
Gen Z σε ντελίριο για το κοτόπουλο
Κάθε φορά που ανοίγει νέο κατάστημα Jackaroo, το σκηνικό επαναλαμβάνεται: ουρές δεκάδων μέτρων, γεμάτες κυρίως από άτομα της Gen Z, που περιμένουν με ανυπομονησία να δοκιμάσουν το σάντουιτς με το τραγανό τηγανητό κοτόπουλο που έχει γίνει viral στα social media.
Από την Καλλιρόης και την Αγία Παρασκευή μέχρι την Κυψέλη και πλέον τη Θεσσαλονίκη, το street food concept που εμπνεύστηκε το 2018 στον Πειραιά ο Μιχάλης Μαντζουράνης έχει μετατραπεί σε φαινόμενο.
Η οικονομία του viral
Πίσω από το hype κρύβεται η Red Meat Α.Ε., η εταιρεία που «τρέχει» τα Jackaroo, σύμφωνα με το forbesgreece.gr. Το 2024 παρουσίασε κύκλο εργασιών 7,48 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 953 χιλ. ευρώ και EBITDA 1,25 εκατ. ευρώ, με περιθώριο κέρδους 12,7%, ένα από τα υψηλότερα στον χώρο της εστίασης. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία διατηρεί ισχυρή ρευστότητα, με ταμείο 1,46 εκατ. ευρώ και ελάχιστο δανεισμό, γεγονός που αποδεικνύει τη στιβαρή της θέση.
Η μεγάλη στροφή έγινε με την απορρόφηση τεσσάρων εταιρειών που διαχειρίζονταν καταστήματα Jackaroo, βάζοντας για πρώτη φορά όλα τα μεγέθη σε έναν ενιαίο ισολογισμό. Το αποτέλεσμα; Το ενεργητικό εκτινάχθηκε σχεδόν 15 φορές σε σχέση με το 2023, ενώ τα ίδια κεφάλαια δεκαπλασιάστηκαν.
Το deal με τη Vivartia
Η εκρηκτική ανάπτυξη δεν πέρασε απαρατήρητη. Τον Μάρτιο του 2025, η Vivartia εξαγόρασε το 60% της Red Meat, εντάσσοντας τα Jackaroo στο χαρτοφυλάκιο των Goody’s, Everest, La Pasteria και Flocafe. Ο ιδρυτής Μιχάλης Μαντζουράνης κράτησε το 40% και τη διοίκηση, με στόχο να συνεχίσει το επεκτατικό πλάνο σε Λάρισα, Ηράκλειο, Πάτρα και πιθανώς Κύπρο.
Από τα burgers στα χρυσωρυχεία
Ο Μαντζουράνης, 44 ετών σήμερα, δεν είναι άγνωστος στον χώρο. Ξεκίνησε από τις κουζίνες πολυτελών εστιατορίων, δημιούργησε το «Μπαρ Μπεε Κιου» που έφτασε στη λίστα με τα καλύτερα burger του κόσμου, το πούλησε επιτυχώς και συνέχισε με το Jackaroo. Το μυστικό του; Καθετοποίηση στην παραγωγή, value for money προτάσεις και προϊόντα που γίνονται εύκολα «talk of the town».