
Νούμερο που, αν μη τι άλλο, προκαλεί ζάλη.
Στη θεωρία είναι δωρεάν. Και στην πράξη, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, μιας και υπάρχει ακόμη και ώρα, εν έτει 2025, η δυνατότητα να κάνεις skip την επιλογή του να πληρώνεις (απλά συνεχίζεις να βλέπεις διαφημίσεις, την στιγμή που αν πληρώνεις συνδρομή δεν βλέπεις).
Στον αντίποδα, υπάρχει και το χιλιοφορεμένο ρητό που λέει πως «Αν το προϊόν είναι δωρεάν, τότε εσύ είσαι το προϊόν».
Και, κατά πώς φαίνεται, αυτό ισχύει τόσο στην περίπτωση του Facebook όσο και του Instagram. Της META, δηλαδή, που είναι και η… μαμά εταιρία.
Γιατί το λέμε αυτό;
Πολύ απλά γιατί σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα γνωστοποιήθηκε το ποσό που «βγάζουν» τα social media από τον κάθε χρήστη ξεχωριστά. Για το Reddit, το Pinterest και το Snapchat, τα έσοδα ανά ενεργό χρήστη (ARPU) στις ΗΠΑ και τον Καναδά κυμαίνονται μεταξύ 2,40 και 2,80 δολαρίων τον μήνα.
Αυτό το ποσό αποδεικνύεται… ψίχουλα, ωστόσο, για την Meta. Κι αυτό γιατί οι τελευταίες εκτιμήσεις δείχνουν ότι Facebook και Instagram διαθέτουν περίπου 250 εκατομμύρια μοναδικούς ημερήσιους χρήστες σε ΗΠΑ και Καναδά. Με διαφημιστικά έσοδα 20 δισ. δολαρίων στις δύο αυτές αγορές, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 26 δολάρια τον μήνα για κάθε χρήστη — δέκα φορές περισσότερο από τους ανταγωνιστές της και πάνω ακόμη και από την ακριβότερη μηνιαία συνδρομή του Netflix.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό το 26 δολάρια ανά χρήστη είναι ένα τρομακτικό νούμερο, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για εκατομμύρια επί εκατομμυρίων χρηστών που «ανακυκλώνουν» συνεχώς τον χρόνο τους σε Facebook και Instagram.
Όσο εμείς σκρολάρουμε, κάποιος άλλος πλουτίζει…