Πάνω από Γερμανούς και Άγγλους: Αυτοί είναι οι τουρίστες που αφήνουν τα πιο πολλά λεφτά στην Ελλάδα

Πάνω από Γερμανούς και Άγγλους: Αυτοί είναι οι τουρίστες που αφήνουν τα πιο πολλά λεφτά στην Ελλάδα

Με διαφορά απ’ τον δεύτερο

Οι επιχειρηματίες του τουρισμού το φωνάζουν διαρκώς, αλλά λίγοι τους ακούνε πραγματικά: Σημασία δεν έχει πόσοι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα, αλλά πόσα χρήματα αφήνουν ανά επίσκεψη. Διότι εκεί υπάρχει το αληθινό πρόβλημα.

Το 2024, η ελληνική τουριστική οικονομία ενισχύθηκε σημαντικά, με τους Αμερικανούς επισκέπτες να ξεχωρίζουν ως οι «πρωταθλητές» στη δαπάνη. Συγκεκριμένα, οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ ξόδεψαν κατά μέσο όρο 676 ευρώ ανά επίσκεψη και 107 ευρώ ανά διανυκτέρευση, τα υψηλότερα ποσά μεταξύ όλων των βασικών αγορών.

Παρά το γεγονός ότι η μέση διάρκεια παραμονής τους μειώθηκε στις 6,3 διανυκτερεύσεις, τα συνολικά έσοδα από την αμερικανική αγορά αυξήθηκαν κατά 13,6%, φτάνοντας τα 1,584 δισ. ευρώ.

Στη δεύτερη θέση βάσει δαπάνης ανά επίσκεψη βρέθηκαν οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο με 674 ευρώ, ενώ ακολούθησαν οι Γερμανοί με 652 ευρώ, οι Ολλανδοί με 623 ευρώ, οι Γάλλοι με 551 ευρώ και οι Ιταλοί με 545 ευρώ. Αντίστοιχα, στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση, μετά τις ΗΠΑ βρίσκονται το Ηνωμένο Βασίλειο (95 €) και η Γαλλία (90 €), ενώ Γερμανοί και Ιταλοί κινούνται στον μέσο όρο (89 €).

Η Γερμανία, αν και τρίτη στη δαπάνη ανά επίσκεψη, παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά για την Ελλάδα με 3,702 δισ. ευρώ έσοδα, 46,88 εκατ. διανυκτερεύσεις και 5,675 εκατ. επισκέψεις, χάρη και στη μακρύτερη παραμονή (8,3 νύχτες). Το Ηνωμένο Βασίλειο διατήρησε τη δεύτερη θέση σε συνολικά έσοδα (3,16 δισ. €) παρά τις μειώσεις σε αφίξεις και διανυκτερεύσεις.

Συνολικά, οι έξι μεγαλύτερες αγορές –ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία– συνεισέφεραν σχεδόν το 57% των τουριστικών εσόδων της χώρας. Αν και ο συνολικός όγκος επισκεπτών αυξήθηκε, η μέση διάρκεια παραμονής υποχώρησε, γεγονός που δείχνει πως η αξία κάθε ταξιδιώτη εξαρτάται πλέον περισσότερο από τη δαπάνη του παρά από τον χρόνο που μένει.

Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι η Ελλάδα κερδίζει έδαφος στις premium αγορές, με τις ΗΠΑ να αποτελούν τον πιο πολύτιμο επισκέπτη της χώρας, και τις υπόλοιπες αγορές να παλεύουν για τη δεύτερη και τρίτη θέση στο «ταμείο» του ελληνικού τουρισμού.

Τελευταίες Ειδήσεις