Μυστήριο με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
Συγκλονιστικά είναι τα όσα είπε ο πραγματογνώμονας και τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου των Οικογενειών των Θυμάτων, Βασίλης Κοκοτσάκης, σχετικά με τη βαρύτητα του αποδεικτικού στοιχείου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Κοκοτσάκης μίλησε για το ηχητικό ντοκουμέντο, προσδιορίζοντας τον αριθμό των θυμάτων από τη φωτιά μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη στα 16 με 30 άτομα.
«Αυτό που είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός και το οποίο ήξεραν κάποιοι αλλά το απέκρυπταν, είναι ότι αρκετοί επιβάτες, οι περισσότεροι εξ αυτών παιδιά, δεν σκοτώθηκαν στη σύγκρουση των δύο τρένων» είπε αρχικά στο Star ο κ. Κοκοτσάκης για τα Τέμπη.
«Με τη μέθοδο της στατιστικής είχαμε υπολογίσει πριν κάμποσους μήνες ότι είναι από 16 έως 30, αφού έχουμε πέντε οι οποίοι βρέθηκαν σε στάση πυγμάχου, που είναι στάση του σώματος που αμύνεται στη φωτιά, είχαμε και κάποιον τον οποίο μπόρεσαν νεκροτομικά να διακρίνουν πως ήταν ζωντανός, αλλά πέθανε από την πυρκαγιά» συνέχισε ο πραγματογνώμονας για το έγκλημα στα Τέμπη.
«Στη συνέχεια, ήρθε το πόρισμα της εισαγγελικής αρχής, τον Αύγουστο του 2024, που υιοθέτησε τις απόψεις των ιατροδικαστών, οι οποίοι μιλούσαν πως όλοι οι άνθρωποι που βρέθηκαν απανθρακωμένοι, χωρίς καμία αμφισβήτηση, πέθαναν από τη φωτιά».
«Εμείς θέλαμε με τη δουλειά που κάναμε τελευταία, αφού ήρθαν στην κατοχή μας τα γνήσια, αυθεντικά ηχητικά ντοκουμέντα μέσα από τη δικογραφία αλλά και το βίντεο κίνησης της Εθνικής Οδού, να δούμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μιλούσαν αυτά τα παιδιά».
«Δηλαδή, όταν τα έλεγαν αυτά, τι γινόταν στον χώρο που γινόντουσαν όλα αυτά. Μπορέσαμε και παντρέψαμε σε ένα βουβό βίντεο καταγραφής της κίνησης, προσδιορίσαμε χρονικά το σημείο της σύγκρουσης, εκεί τοποθετήσαμε το ηχητικό με την αφαίρεση 20 δευτερολέπτων, που είναι τα δευτερόλεπτα που χρειάζεται ένα κινητό για να ενεργοποιηθεί μετά τη σύγκρουση. Αυτό που είδαμε, μας τρόμαξε για τη βαρύτητα του αποδεικτικού στοιχείου».
Κανείς δεν έχει απαντήσει στο ερώτημα του Νίκου Ευαγγελάτου
Την ίδια στιγμή, ο εφέτης ανακριτής Λάρισας συνεχίζει να ερευνά την υπόθεση αλλά το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που θεωρείται ότι συντέλεσε καταλυτικά στην τραγωδία αποτελεί μυστήριο.
Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και αρκετούς μήνες αφορά το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Ωστόσο δεν υπάρχει αισιοδοξία για σαφή αποτελέσματα, γιατί ο σκληρός δίσκος από τον εμπορικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δόθηκε στα εγκληματολογικά εργαστήρια με 20 μήνες καθυστέρηση. Άρα είναι πιθανόν να μην μπορεί να γίνει ανάκτηση του υλικού.
Ο Νίκος Ευαγγελάτος σχολίασε τις τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεση και διερωτήθηκε «πώς είναι δυνατόν η εμπορική αμαξοστοιχία να πέρασε από 15 κάμερες και να μην υπάρχει ούτε ένα πλάνο της;».