Γιατί αποφασίστηκε στη μυστική σύσκεψη να ρίξουν τσιμέντο;
Νέα στοιχεία για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς έδωσε ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, δίνοντας μερικό «φως» σε ό,τι αφορά το εμπόρευμα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Πρόκειται για την αμαξοστοιχία που κινούνταν στη γραμμή της καθόδου από τη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη, ωστόσο δεν έχει καταγραφεί σε κανέναν σταθμό το τι μετέφερε.
Ο κ. Λακαφώσης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι τρεις πρώτες πλατφόρμες είναι φορτωμένες με λαμαρίνες με πολύ βαρύ φορτίο. Οι λαμαρίνες είναι 14,7 μέτρα. Αυτό που φαίνεται απ’ έξω και μακριά, εάν βλέπει κάποιος το τρένο, είναι τρία σχεδόν άδεια βαγόνια. Εδώ, σύμφωνα με τους αρχικούς προϋπολογισμούς, η θεωρητική μας εκτίμηση, η αρχική, ήταν για 2.000 κιλά καύσιμης ύλης βλέποντας από μπροστά την πυρόσφαιρα. Ξέροντας λίγο καλύτερα την ανάλυση και έχοντας κάνει μία πολύ προσεκτική έρευνα με υπολογιστική αεροδυναμική, έχουμε καταλήξει ότι ψάχνουμε για κάτι που δεν είναι παραπάνω από 4 τόνους. Είναι τρεις με τρεισήμισι τόνους καύσιμης ύλης».
«Δεν ψάχνουμε για μεγάλους τόνους. Αν είναι ένα καύσιμο που το παίρνεις σαν διαλύτη και το κάνεις βενζίνη μπορεί να φτάσει η τιμή 5-7.000 ευρώ ανά δρομολόγιο. Τώρα μιλάμε για εικασίες. Οι πλαστικές δεξαμενές είναι ένας τρόπος να το γεμίσει πολύ γρήγορα. Τώρα σταματάνε οι εικασίες. Δώσαμε τις αρχικές συνθήκες(για την επιστημονική απεικόνιση), δοκιμάσαμε και τα έλαια σιλικόνης αλλά δεν μας έδωσαν τέτοια ανάφλεξη(πολλή θερμοκρασία, μεγάλα νέφη). Αποδεικνύεται πως το αποτέλεσμα προκύπτει για 3-3.5.000 κιλά καυσίμου» συνέχισε ακόμη ο πραγματογνώμονας.
«Όταν είδαμε όλο το σχήμα, είδαμε πως οι ποσότητες ήταν μεγαλύτερες. Οι χημικές αναλύσεις έγιναν αργότερα, και αυτά τα βίντεο είναι πολύ σημαντικά γιατί είναι επιστημονικά δεδομένα. Τα πλάνα(της εμπορικές αμαξοστοιχίας) έπρεπε να υπήρχαν στο επίσημο σύστημα του ΟΣΕ. Είμαστε σίγουροι και έχουμε αποδείξεις πως πέντε άτομα πέθαναν από τη φωτιά. Η φωτιά κάλυψε το κυλικείο και μία δεύτερη φωτιά πήγε στο άλλο βαγόνι. Με αυτά τα δεδομένα γνωρίζουμε τί συνέβη στον καθένα. Το κυλικείο έγινε μία άμορφη μάζα. Από το κυλικείο έχουμε 6 επιζώντες που πρόλαβαν να φύγουν. 25 άνθρωποι πέθαναν στο κυλικείο» είπε ο Κώστας Λακαφώσης.
Γιατί μπαζώθηκε ο χώρος του δυστυχήματος
Αρκετά έχουν ειπωθεί για το μπάζωμα του χώρου όπου συντελέστηκε η πολύνεκρη τραγωδία που μέσα σε λίγες μέρες τα χώματα καλύφθηκαν με τσιμέντα. Το μπάζωμα αποφασίστηκε σε μυστική σύσκεψη από στελέχη της κυβέρνησης, υπηρεσιακούς παράγοντες και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με το in.gr, δόθηκε εντολή σε αστυνομικούς και πυροσβέστες να μπαζωθεί ο χώρος της τραγωδίας για επικοινωνιακούς λόγους, έτσι ώστε να μην προβάλλονται από τα ΜΜΕ τα συντρίμμια και συνολικά το σκηνικό του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Επίσης, πάλι για επικοινωνιακούς λόγους, υπήρξε μοντάζ συνομιλιών υπαλλήλων του ΟΣΕ, ώστε να προβληθεί μόνο η εκδοχή του ανθρώπινου λάθους. Ακόμη υπήρξε με χαρακτηριστική καθυστέρηση η αναζήτηση υλικού καμερών (σ.σ. είχαν καλυφθεί από νεώτερες καταγραφές) από την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας ώστε να διαπιστωθεί αν είχε παράνομο φορτίο.
Όμως το εντυπωσιακό είναι ότι όταν ζητήθηκε υπεύθυνοι του ΟΣΕ δεν έστειλαν το οπτικό υλικό από τον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης που έγινε η φόρτωση του εμπορικού τρένου, αλλά από τον επιβατικό σταθμό όπου βέβαια δεν είχε υπάρξει καμιά σχετική ενέργεια.