Οι δραστηριότητες που μειώνουν τον κίνδυνο της άνοιας

Οι δραστηριότητες που μειώνουν τον κίνδυνο της άνοιας

Μερικά κόλπα για να... ξεφύγουμε!

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου διεξήγαγαν μακρόχρονη έρευνα σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια μεσήλικες και ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Οι συμμετέχοντες ήταν 45-93 ετών στην αρχή της έρευνας και παρακολουθήθηκαν 3-44 έτη. Στη διάρκεια της μελέτης 74.700 εμφάνισαν άνοια.

Το βέβαιο συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν είναι ότι η εξάσκηση του νου είναι η καλύτερη μέθοδος για να μειωθούν οι πιθανότητες εμφάνισης άνοιας σε μεγαλύτερη ηλικία. Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι όσοι διάβαζαν συχνά βιβλία, έπαιζαν κάποιο μουσικό όργανο ή κρατούσαν ένα ημερολόγιο διέτρεχαν κατά 23% μικρότερο κίνδυνο άνοιας. Η φυσική δραστηριότητα και άσκηση ήταν η δεύτερη καλύτερη επιλογή για την διατήρηση της οξύνοιας και οξυδέρκειας. Η συστηματική ενασχηληση με σπορ, γιόγκα ή χορό φάνηκε ότι έχει 17% προστατευτικό ρόλο για την λειτουργία του νου. Ο παράγοντας της κοινωνικής ζωής φάνηκε να μειώνει κατά 7% τον κίνδυνο άνοιας συγκριτικά με τους μοναχικούς ανθρώπους. Οι δραστηριότητες βοηθούν στη διατήρηση και βελτίωση της μνήμης, στην ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης και του λόγου και προλαμβάνουν την νοητική εκπτωση.

Ενδιαφέρον παραμένει ωστόσο ότι για την δραστηριότητα της παρακολούθησης τηλεόρασης οι ερευνητές δεν κατόρθωσαν να καταλήξουν σε ασφαλή συμπεράσματα ως προς το αν βοηθά ή επιδεινώνει την νοητική λειτουργία.

Οι δραστηριότητες που μειώνουν τον κίνδυνο της άνοιας
QUIZY Εάν έχεις γνώσεις κέρδισες: Θα κάνεις το 10/10 στο απλό κουίζ που ο νικητής παίρνει ένα απίθανο smartphone alcatel;
Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.