Τι αποφασίστηκε;
Μετά τις αντιδράσεις για το χασμουρητό της Μαρίνας Σάττι και τις δηλώσεις των χορευτών που δήλωσαν ότι είναι «Τούρκοι της Δυτικής Θράκης», τα «παρατράγουδα» για τη φετινή Eurovision συνεχίζονται…
Σύμφωνα με την Espresso, ο πρόεδρος της ΕΡΤ Κωνσταντίνος Ζούλας και η σύμβουλός του Λίνα Παπαδάκη ταξίδεψαν στο Μάλμε για τον τελικό, πληρώνοντας το διήμερο με τα λεφτά των φορολογουμένων.
Ταξίδι που πραγματοποιήθηκε από τις 10 έως τις 12 Μαΐου, με τους Ζούλα – Παπαδάκη να μην έχουν λάβει επίσημη πρόσκληση από την EBU, καθώς η διοργανώτρια Αρχή προσκάλεσε μόνο τους CEO των δημόσιων φορέων, ενώ δεν αποτελούσαν καν μέλη της ελληνικής αποστολής…
Μάλιστα, ερώτηση για το ταξίδι Ζούλα κατέθεσε ο Κυριάκος Βελόπουλος στη Βουλή, ζητώντας εξηγήσεις από τον Παύλο Μαρινάκη για «τη δημόσια δαπάνη για αποπληρωμή ταξιδιού στη Σουηδία του προέδρου της ΕΡΤ Α.Ε. και της συμβούλου του, κατά το Σαββατοκύριακο διεξαγωγής της EUROVISION 2024».
Στη σχετική ερώτηση ο Κυριάκος Βελόπουλος αναφέρει επί λέξει: «Κύριε υπουργέ, προς μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε σε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας “Espresso”, έκδοσης της 14/5/2024, πως με αφορμή τον πρόσφατο ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού της EUROVISION ο πρόεδρος της ΕΡΤ, κύριος Ζούλας, ταξίδεψε στο Μάλμε της Σουηδίας μαζί με τη σύμβουλό του στο Ραδιομέγαρο, με όλα τα έξοδα του διήμερου ταξιδιού καλυμμένα από τα χρήματα του ανταποδοτικού τέλους με τα οποία ο Ελληνας φορολογούμενος χρηματοδοτεί την ΕΡΤ, σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια και φέρει τίτλο “Απόφαση μετακίνησης εκτός έδρας”, για το οποίο κάνει λόγο το σχετικό δημοσίευμα.
Προκύπτει, λοιπόν, ξεκάθαρα ότι η προκλητική ενέργεια της κυρίας Σάττι να ασκήσει εξωτερική πολιτική σε διεθνή καλλιτεχνικό διαγωνισμό έγινε παρουσία του ίδιου του προέδρου της ΕΡΤ στο Μάλμε. Ακόμα χειρότερα, η εγκληματική αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λωζάννης και του θρησκευτικού χαρακτήρα της μειονότητας στη Θράκη από μέλη της ελληνικής αποστολής έγινε, επίσης, ενώ ο κ. Ζούλας βρισκόταν στη σουηδική πόλη! Αξιοσημείωτη είναι, περαιτέρω, η αναφορά στο επίμαχο άρθρο για το ότι ο πρόεδρος της ΕΡΤ δεν είχε λάβει κάποια επίσημη πρόσκληση από τη EBU, καθώς, η διοργανώτρια Αρχή προσκάλεσε μόνο τους CEO των δημόσιων φορέων, ενώ, φυσικά, τόσο ο ίδιος όσο και η σύμβουλός του δεν αποτελούσαν μέλη της ελληνικής αποστολής.
Η ως άνω εφημερίδα αναφέρει δε ότι το κόστος αυτού του διήμερου ταξιδιού ανήλθε συνολικά στα 2.815 ευρώ. Ο αρθρογράφος της ανωτέρω εφημερίδας διατυπώνει επί του παραπάνω άρθρου την εύλογη απορία του ενώπιόν σας σχετικά με το ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους ο Ελληνας φορολογούμενος κάλυψε τη δαπάνη για το συγκεκριμένο ταξίδι του προέδρου της ΕΡΤ και της συμβούλου του στη Σουηδία. Επειδή ασπαζόμαστε την παραπάνω απορία του δημοσιογράφου, κρίνουμε ότι καθίστανται απαραίτητες οι σχετικές διευκρινίσεις της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας για το θέμα, ειδικά από τη στιγμή που, παρά την παρουσία του στον διαγωνισμό, δεν προστατεύτηκαν η εικόνα της Ελλάδας και τα εθνικά μας συμφέροντα από τις λαθροχειρίες μελών της αποστολής.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, ερωτάται ο κύριος υπουργός: 1. Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους ο Ελληνας φορολογούμενος κάλυψε τη δαπάνη για το ταξίδι του προέδρου της ΕΡΤ και της συμβούλου του στη Σουηδία, κατά τις ημέρες διεξαγωγής της EUROVISION 2024;
2. Ποιο είναι το συνολικό κόστος για τη συμμετοχή της Ελλάδας στον διαγωνισμό τραγουδιού EUROVISION 2024;
Παρακαλώ να μου καταθέσετε αντίγραφα όλων των παραστατικών που αφορούν τις δαπάνες συμμετοχής της Ελλάδας στον διαγωνισμό τραγουδιού EUROVISION 2024. Ο ερωτών βουλευτής Κυριάκος Βελόπουλος».
Αντιδράσεις εργαζομένων για το διήμερο Ζούλα
«Δημοσιεύματα με τίτλο ΖΟΥΛΑΣ TRAVEL περιγράφουν το πολυτελές τριήμερο που πέρασαν στο Μάλμε της Σουηδίας ο κ. Ζούλας και η κ. Παπαδάκη, σαν Εurovision funs στην αρένα, μιας και δεν ήταν προσκεκλημένοι της EBU. Ένα ταξίδι προγραμματισμένο πολλές μέρες πριν και όχι λόγω του χασμουρητού της καλλιτέχνιδος όπως αναρωτιέται το άρθρο, καθώς όπως θα παρατηρήσετε κι εσείς, η απόφαση εκδόθηκε 9/5/2024, πριν την ημέρα της κοινής συνέντευξης στη Eurovision» τονίζει στην ανακοίνωση η ΠΟΣΠΕΡΤ.
«Ο πρόεδρος της ΕΡΤ, ο οποίος παραλίγο να προκαλέσει διπλωματικό επεισόδιο με τις δηλώσεις του για το τραγούδι της Κύπρου, είναι αυτός που κινεί τα νήματα και ρίχνει το ζάρι, αλλά για κακή του τύχη… τον πήραν χαμπάρι» αναφέρουν οι εργαζόμενοι. «Είναι ο ίδιος που πριν μία εβδομάδα, την Πρωτομαγιά, μας έδειχνε με το δάκτυλο στο τηλεοπτικό κοινό, ότι είμαστε υπεύθυνοι για τη μη μετάδοση της Θείας Λειτουργίας για την Μεγάλη Τετάρτη, ενώ ο κύριος υπεύθυνος ήταν ΜΟΝΟ αυτός».
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Προσωπικού Επιχειρήσεων Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης καταγγέλλει ότι «επί των ημερών Ζούλα (ZOULAS PRODUCTION)
- Η Διαύγεια έχει μετατραπεί σε σκότος.
Με μαγικό τρόπο θα λέγαμε… . Στο Πρόγραμμα Διαύγεια (νόμος 3861/2010) όπου στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δραστηριότητας, τη διασφάλιση της διαφάνειας και την εμπέδωση της υπευθυνότητας και της λογοδοσίας από την πλευρά των φορέων άσκησης της δημόσιας εξουσίας, μόνο αυτό δε συμβαίνει, καθώς οι αποφάσεις που κατά καιρούς αναρτώνται δεν κάνουν σαφή τα κόστη που σπαταλούνται για παραγωγές προς τρίτους.
- Μετατροπή Εσωτερικών Παραγωγών σε Μεικτές. Δυστυχώς στα studios της ΕΡΤ οι παραγωγές τηλεοπτικού περιεχομένου είναι μεικτές. Δηλαδή η ΕΡΤ διαθέτει τις εγκαταστάσεις της σε εξωτερικούς παραγωγούς με κέρδη χιλιάδων ευρώ, χωρίς καν το επιθυμητό αποτέλεσμα της τηλεθέασης. Τρανταχτό παράδειγμα το κόψιμο της μουσικής εκπομπής «Αυλή των χρωμάτων» που στοίχιζε μόλις 500 ευρώ, με την αντικατάστασή της από την «Νύχτα Στάσου» χιλιάδων ευρώ ανά επεισόδιο. Και όχι μόνο αυτή….
- Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος.
Πρόσφατα το πολυδιαφημισμένο ERT NEWS έκλεισε 2 χρόνια ζωής. Μία ιδέα που βασίζεται στην καθημερινή ενημέρωση του πολίτη 24ώρες το 24ωρο. Όταν όμως όλοι μας το βράδυ της 13ης Απριλίου βλέπαμε τον παραλίγο τρίτο παγκόσμιο να ξεκινάει, έπαιζε μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη πολιτικού αρχηγού. Τι και αν σου στοίχισε χιλιάδες ευρώ για να στήσεις ένα τέτοιο κανάλι, από τους εκατοντάδες συμβασιούχους μέχρι τις ρομποτικές κάμερες; Ακόμα ψάχνουμε το τι έφταιγε και βγήκε στον “αέρα” με 25 λεπτά καθυστέρηση. Και να ήταν μόνο αυτό…
- Κατάργηση Ειδικοτήτων.
Με έναν εμμονικό τρόπο βάζοντας προσωπικό στοίχημα, όπως διατυμπανίζει στο χαλιφάτο του, έχει απαξιώσει τις ειδικότητες της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, προβάλλοντας το μοντέλο της αγοράς. Θεωρεί ότι σε ένα πολυκάμερο, ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός δεν είναι απαραίτητοι. Σε ένα τηλεοπτικό συνεργείο, ο ηχολήπτης, ο οδηγός, ακόμα και ο εικονολήπτης, δεν χρειάζονται, καθώς με ένα κινητό ο δημοσιογράφος μπορεί να παράγει ρεπορτάζ. Στα studios floor manager και φροντιστές δεν υπάρχουν. Στο ραδιόφωνο κύριες ειδικότητες απουσιάζουν, στα κέντρα εκπομπών δεν υπάρχουν τεχνικοί. Τη Θεσσαλονίκη και τους περιφερειακούς σταθμούς τους αντιμετωπίζει σαν παραμάγαζα.
- Μεροληπτική τηλεοπτική κάλυψη της αντιπολίτευσης, μείζονος και ελάσσονος.
Τιμώντας την προηγούμενη θέση του, σαν υπεύθυνος του γραφείου τύπου της Νέας Δημοκρατίας, με διάφορα τεχνολογικά τεχνάσματα απαξιώνει τη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που απαιτούν τέτοιου είδους καλύψεις.
Βεβαίως για όλα αυτά έχει φροντίσει και έχει τοποθετήσει σε θέσεις κλειδιά δικούς του ανθρώπους, πάντα διαθέσιμους. Όπως γίνεται άλλωστε πάντα! Δεν μας προκαλεί έκπληξη αυτό. Όπως δεν μας προκαλεί και η πολιτική στήριξη προς το πρόσωπό του».
«Όσο όμως κι αν μας απαξιώνει σαν πρόσωπα, σαν επαγγελματίες αλλά και σαν πολίτες, οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στον παραγωγό, που δεν είναι άλλος από τον Έλληνα πολίτη» τονίζει καταληκτικά η ΠΟΣΠΕΡΤ.
Η απόφαση του Μαξίμου
Το Μέγαρο Μαξίμου έχει ενοχληθεί από όλα όσα γράφτηκαν για την φετινή Eurovision αφού χρηματοδοτείται από τους φορολογούμενους και θεωρούν πως όποιος εκπροσωπεί τη χώρα σε έναν διαγωνισμό πρέπει να υπηρετεί συγκεκριμένα στάνταρς.
Άπαντες οφείλουν να είναι πιο προσεκτικοί, ήταν το αυστηρό μήνυμα του Παύλου Μαρινάκη, σύμφωνα με το newsit.gr.
Ταυτόχρονα, παρά τις φήμες και τα όσα γράφτηκαν για τη διοίκηση της ΕΡΤ, ο Κωνσταντίνος Ζούλας δεν θα απομακρυνθεί αφού το σκεπτικό είναι πως δεν μπορεί να ακυρωθεί το συνολικό έργο που έκανε.