Ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι απαντήσεις που έχουν δοθεί για την απείπωτη αυτή τραγωδία εξακολουθούν να είναι λιγότερες από τις απαντήσεις.
Το πολιτικό θερμόμετρο ανέβηκε στα ύψη και οδήγησε σε πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης από την αποκάλυψη για σκόπιμη (;) παραποίηση συνομιλιών ανάμεσα στους σταθμάρχες από κάποια περίφημη μονταζιέρα, όμως ένα από τα βασικά ζητήματα το οποίο αιωρείται ακόμα αναπάντητο είναι αυτό το… μανιτάρι φωτιάς που δημιουργήθηκε μετά την σύγκρουση των δύο τρένων.
Τι είναι αυτό που προκάλεσε μία τέτοια φωτιά, από την οποία απανθρακώθηκαν εν ριπή οφθαλμού δεκάδες άνθρωποι;
Τα μέλη της επιτροπής των ανεξάρτητων πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, διαπίστωσαν πως η έκρηξη και αυτό το «μανιτάρι» φωτιάς που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας, ήταν αποτέλεσμα της ύπαρξης ξυλολίου που υπήρχε στην εμπορική αμαξοστοιχία. Μιας ουσίας που χρησιμοποιείται κυρίως ως διαλύτης, αλλά και στην νοθεία καυσίμων.
Ο Λάκης Λαζόπουλος, ο οποίος δεν… μασάει τα λόγια του σε ένα ακόμα επεισόδιο από τα γνωστά podcast του κατακεραύνωσε όσους είναι υπεύθυνους για την πορεία των ερευνών και μίλησε ξεκάθαρα για την ύπαρξη αδήλωτου βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία, το οποίο πιθανότατα μετέφερε αδήλωτη ουσία, που ενδεχομένως να ευθύνεται για την έκρηξη που ακολούθησε και τον τραγικό θάνατο πολλών ανθρώπων: «Το νιώθαμε ότι θέλατε να κλείσει το θέμα όσο πιο γρήγορα με την μεγαλύτερη ταχύτητα. Κάποια παιδιά από τα 57 που έφυγαν, τα 29, τα το 30 πεθάναν από την ανατίναξη του παράνομου αυτού υλικού της εμπορικής αμαξοστοιχίας του βαγονιού που περίσσευε, που δεν το έχετε καταγεγραμμένο, που δεν ξέρουμε ακόμα τι είναι.
«Ξέρετε πόση μεγάλη διαφορά έχει ο ένας θάνατος από τον άλλον»
Ξέρετε πόση μεγάλη διαφορά έχει ο ένας θάνατος από τον άλλον; Ξέρετε πως είναι να ανατινάζεσαι από υλικό που δεν έπρεπε να υπάρχει εκεί και δεν είναι καν καταγεγραμμένο; Τι ασφάλεια μπορεί να υπάρχει στους σιδηροδρόμους, όταν υπάρχουν μη καταγεγραμμένα βαγόνια και φορτία, όταν κουβαλιέται παράνομο υλικό για ανεξήγητους λόγους», είπε ο Λάκης Λαζόπουλος με έκδηλη οργή στον τόνο της φωνής του.
Υπενθυμίζουμε ότι οι δειγματοληψίες από το σημείο της σύγκρουσης και τα συντρίμμια έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση (στις 29 Μαρτίου του 2024) από αυτές ανιχνεύτηκε η ύπαρξη της ουσίας «ξυλόλιο» σε 7 διαφορετικά σημεία, τόσο στο χώμα. αλλά και στις εξωτερικές επιφάνειες των μηχανών, με τους ειδικούς πραγματογνώμονες, όπως ο Κώστας Λακαφώσης να εκτιμούν ότι σε κάποιο από τα δύο τρένα υπήρξε ποσότητα ξυλολίου από δύο έως πέντε κυβικά μέτρα.