Ο λόγος που έπεσε το F-16 των 60 εκατομμυρίων ευρώ

Θρίλερ στο Αιγαίο-Έσβησε ο κινητήρας τουρκικού F-16 την ώρα παραβίασης

Πού καταλήγουν οι έρευνες 

Tα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 διερευνά επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία ανέλαβε να «τρέξει» τις διαδικασίες για τη σύνταξη του πορίσματος.

Η ψυχραιμία και η σωστή εκπαίδευση φαίνεται πως έσωσαν τον 29χρονο υποσμηναγό, Παναγιώτη Αποστολάκη, που ήταν ο πιλότος του F-16 και χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα και τελικά περισυνελέγη μετά από μιάμιση περίπου ώρα από ελικόπτερο Super Puma.

Ο νεαρός κυβερνήτης που συμμετείχε στην εκπαιδευτική πτήση μαζί με άλλα τρία μαχητικά διαπίστωσε βλάβη στον κινητήρα, το οποίο και ανέφερε αμέσως. Όταν είδε ότι το αεροσκάφος δεν ανταποκρίνονταν στις εντολές του, ενεργοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα και με το αλεξίπτωτο έπεσε στη θάλασσα, ανοιχτά της Ψαθούρας.

Βίντεο – ντοκουμέντο

Την ίδια ώρα, βίντεο – ντοκουμέντο από την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης μετά την πτώση του F-16 έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Σε ανάρτηση στα social media η ΜΚΟ Sea Shepherd Greece καταγράφει το πλήρωμα σκάφους να παλεύει με μεγάλα κύματα, σπεύδοντας στην περιοχή της πτώσης του μαχητικού. Συγκεκριμένα, αναφέρεται:

«Μόλις μας ενημέρωσε το λιμενικό για την πτώση του αεροσκάφους F16 στην Ψαθούρα σπεύσαμε στο σημείο. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε η βοήθειά μας καθώς όλα πήγαν καλά για τον νεαρό πιλότο. Το σκάφος μας, ο καπετάνιος και οι εθελοντές μας είναι πάντα έτοιμα για κάθε περίσταση όπου θα ζητηθεί η συμβολή μας από τις τοπικές αρχές».

Το αεροσκάφος των 60 εκατ. ευρώ

Το F-16 Block 52 που συνετρίβη στην Ψαθούρα ήταν από την παραγγελία των 30 αεροσκαφών που είχε γίνει το 2005 επί κυβερνήσεως Καραμανλή συνολικού κόστους 1,7 δισ. ευρώ. Πρόκειται για βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα.

Τα F-16 Block 52 εντάχθηκαν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost» αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).

Το αεροσκάφος της 337 Μοίρας που συνετρίβη είχε επιλεγεί να αναβαθμιστεί σε Viper.

Σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς Fly away cost δηλαδή με τα απολύτως βασικά, χωρίς όπλα και άλλα συστήματα, ως πτητική μηχανή, δεν πέφτει κάτω από 60 εκατ. ευρώ.


Γιατί έπεσε το F-16

Όπως αναφέρει το ieidiseis.gr, όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως το F-16 συνετρίβη στην Ψαθούρα λόγω ανθρωπίνου λάθους από τον πιλότο και όχι εξαιτίας τεχνικής βλάβης. Το συμπέρασμα αυτό εξάγεται από δυο βασικά στοιχεία:

  1. Δεν υπήρξε καμία καταγεγραμμένη προειδοποίηση από το πιλότο για ένδειξη βλάβης στο αεροσκάφος.
  2. Μετά το αεροπορικό ατύχημα δεν ακολούθησε τεχνικός έλεγχος στα F-16 τα οποία συνεχίζουν να πετάνε κανονικά.

Πλέον, η έρευνα για τη συντριβή του F-16 επικεντρώνεται στους χειρισμούς του 29χρονου πιλότου και του υπόλοιπου προσωπικού της Μοίρας που συμμετείχε στην άσκηση.


Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.