Το καλοκαίρι τελειώνει και ο πρόεδρος των Jumbo κατέθεσε τις δικές του εκτιμήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι…
Σύμφωνα με τον Απόστολο Βακάκη, η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησαν «έκρηξη» τιμών, δυσανάλογη με τα εισοδήματα των ανθρώπων.
«Αυτό είναι μη διαχειρίσιμο» ανέφερε ο κ. Βακάκης στη Γενική Συνέλευση της Jumbo προσθέτοντας ότι «οι ψευδαισθήσεις στην ελληνική κοινωνία ότι τα εισοδήματα δεν έχουν σημασία, είναι κάτι που δεν πρόκειται να επιβεβαιωθεί. Απλώς μόλις περάσουν οι ωραίες μέρες του καλοκαιριού θα συνειδητοποήσουμε ότι πρέπει να υπάρχει ισορροπία σε αυτό το κομμάτι για να έχουμε ανάπτυξη».
Η εκτίμησή του μάλιστα όπως δήλωσε είναι ότι «προτούν γίνουν καλύτερα τα πράγματα θα πρέπει να περάσει μία περίοδος που θα νοιώσουμε έντονα τον αποπληθωρισμό».
«Και να θέλει ο άνθρωπος δεν θα μπορεί να αγοράσει»
Ο κ. Βακάκης προέβλεψε ανακατατάξεις και αναδιάταξη στις αγορές αναφέροντας ότι «είναι θέμα χρόνου να συνειδητοποιήσει κανείς πως και να θέλει ο άνθρωπος δεν θα μπορεί να αγοράσει. Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα Βαλκάνια. Και αυτό θα φέρει αναδιάταξη των αγορών και θα έρθουν ανακατατάξεις».
Αναφερόμενος στα Jumbo είπε σύμφωνα με το newsmoney.gr πως «κατεβάζουμε μεταξύ 100-150 τιμές κάθε μέρα», προσθέτοντας ότι «η φιλοσοφία που έχουμε είναι ότι δεν είναι βιώσιμο να αποξενωθεί κανείς απ’ τα εισοδήματα των καταναλωτών του».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του τόνισε ότι η φιλοσοφία της εταιρείας είναι πελατοκεντρική και «θα παραμείνουμε και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια που λέει πως ‘εάν κάνεις σωστά τη δουλειά και βάζεις σωστές προτεραιότητες, ο καταναλωτής θα σε ανταμείψει”».
«Πιθανολογούμε -συνέχισε- ότι είμαστε καλύτεροι απ’ τους ανταγωνιστές μας, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό» αλλά όπως είπε «υπάρχει κόπωση, οι δείκτες απαισιοδοξίας πλησιάζουν το 50 και ουσιαστικά είναι ισοπαλία στο τι θα γίνει».
«Ο καταναλωτής δεν είναι βλάκας»
Η απάντηση στο χάσμα μεταξή εισοδημάτων και τιμών βρίσκεται σύμφωνα με τον κ. Βακάκη στην «αύξηση του τζίρου, διότι ο καταναλωτής, δεν είναι βλάκας, ξέρει ποιος τον κοροιδεύει και ποιος τον στηρίζει». Όπως εκτίμησε ο ίδιος «το 2023 και το 2024 πιθανολογούμε ότι δεν θα συμβαδίζει η αύξηση του τζίρου και η αύξηση των κερδών».
Ο κ. Βακάκης τόνισε επίσης πως προσπάθεια της εταιρείας είναι να επιστρέψει μεγαλύτερη αξία στον πελάτη. «Το τι θα γίνει δεν ξέρουμε, όμως είναι στρατηγική μας και για το 2023 και για το 2024, ελπίζοντας πως παράμετροι ενεργοί όπως ο πόλεμος και οι αρρυθμίες που παραμένουν, θα λειτουργούν ως ένα ποσοσοτό ανασταλτικά στις προσπάθειες που κάνουμε. Αυτός ήταν και ο λόγος που τον Μάιο και τον Ιούνιο, λόγω άστατου καιρού και διπλών εκλογών, οι πωλήσεις κινήθηκαν όπως κινήθηκαν. Τώρα που μπήκε για τα καλά το καλοκαίρι οι δείκτες μας βελτιώνονται περισσότερο στην Ελλάδα και λιγότερο στα Βαλκάνια καθώς ο καιρός δεν είναι πλήρως καλοκαιρινός».