«Φορτώνει» νερό σε 12 δεύτερα
Οι καταστροφικές πυρκαγιές έφεραν στο προσκήνιο την αγορά νέων, σύγχρονων αεροσκαφών πυρόσβεσης από την χώρα μας και στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται τα νέα αεροσκάφη Canadair DCH-515.
Η De Havilland Canada που «τρέχει» το πρόγραμμα των Canadair υπολογίζει πως θα προμηθεύσει την Ελλάδα με τα νέα αεροσκάφη πριν την αντιπυρική περίοδο του 2027, όπως είπε εκπρόσωπός της στο iefimerida.gr.
Oι δυνατότητες του Canadair DHC-515
Στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και η Πολιτική Προστασία, εκτιμούν ότι τα νέα Canadair DHC-515 θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις δυνατότητες πυρόσβεσης που έχει η χώρα.
Η De Havilland επισημαίνει ότι το νέο Canadair DHC-515 είναι το πλέον άρτιο αεροσκάφος που μπορεί να ανταποκριθεί στις μεγάλες φωτιές που φέρνει η κλιματική αλλαγή.
Όπως εξηγεί ο εκπρόσωπος της εταιρείας, το 515 μπορεί να κάνει πολλαπλές ρίψεις, διαδοχικά και με μεγάλη ταχύτητα, κάτι που σημαίνει πιο γρήγορη καταστολή της πυρκαγιάς.
Μια από τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις που έχουν γίνει στο «σκαρί» του αφορά το φορτίο του.
«Το 515 μπορεί να μεταφέρει τη μεγαλύτερη ποσότητα νερού στη ζώνη της φωτιάς ανά ημέρα. Πρόκειται για 700.000 λίτρα (την ημέρα), τουλάχιστον διπλάσια δυνατότητα από τον αμέσως επόμενο ανταγωνιστή» προσθέτει.
«Φορτώνει» νερό σε 12 δεύτερα
Το DHC-515 μπορεί να γεμίζει τις δεξαμενές του σε μόλις 12 δευτερόλεπτα, από θάλασσα, λίμνη ή και ποτάμι, ενώ οι turbo-prop κινητήρες του προσφέρουν ευελιξία ώστε να επιχειρεί με μεγάλη ακρίβεια και ασφάλεια σε πλαγιές και άλλα δύσβατα σημεία.
Σύμφωνα με τη De Havilland Canada, το νέο 515 μπορεί να επιχειρεί σε ισχυρούς ανέμους, κάτι σύνηθες σε mega-πυρκαγιές, και να εφοδιάζεται με νερό σε άγρια θάλασσα, ακόμα και με κύματα ύψους 2 μέτρων.
Ταυτόχρονα, οι κινητήρες του παράγουν 50% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ είναι ιδιαίτερα οικονομικοί καθώς καίνε 25% έως και 40% λιγότερο καύσιμο από τους τυπικούς jet κινητήρες.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Καναδικής εταιρείας, το DHC-515 είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα όργανα πλοήγησης και συνοδεύεται από δια βίου υποστήριξη -όπως συμβαίνει και με τα παλαιότερα Canadair 215 και 415.
Παρότι έχει γραφτεί -και στον ελληνικό Τύπο- ότι το νέο Canadair θα μπορεί να επιχειρεί τη νύχτα, η εταιρεία διαψεύδει κατηγορηματικά τον ισχυρισμό: «Τα DHC-515 θα είναι πράγματι εξοπλισμένα με ανεπτυγμένα συστήματα που θα βελτιώνουν την πλοήγηση σε δύσκολες συνθήκες. Παρά ταύτα, δεν είναι σχεδιασμένα για να επιχειρούν τη νύχτα. Ούτως ή άλλως, τις νυχτερινές ώρες γίνεται η συντήρηση αυτών των αεροσκαφών, προκειμένου να είναι ασφαλή και έτοιμα ώστε να πετάξουν το πρωί» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της εταιρείας.