Πανελλήνιο πένθος επικρατεί για τον τραγικό θάνατο των δύο πιλότων μετά από την πτώση του Canadair στην Κάρυστο το μεσημέρι της Τρίτης (25/07).
Νεκροί είναι ο 34χρονος κυβερνήτης Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος συγκυβερνήτης Περικλής Στεφανίδης, οι δύο ήρωες που έπεσαν την ώρα του καθήκοντος καθώς επιχειρούσαν να περιορίσουν τις αναζωπυρώσεις σε χαράδρα του οικισμού Πλατανιστός στην Εύβοια.
Τι συμβαίνει με τα Canadair
Τα Canadair στην Ελλάδα μετρούν μισό και πλέον αιώνα ζωής, καθώς επίσης και χιλιάδες ώρες πτήσεις. Ο λόγος που εξακολουθεί η χώρα να διατηρεί τα συγκεκριμένα αεροσκάφη για τις ανάγκες πυρόσβεσης οφείλεται στον μικρό αριθμό νέων αεροσκαφών που δεν αρκούν για την αντιπυρική περίοδο.
Ο στόλος είναι ιδιαίτερα γερασμένος και το Canadair στο οποίο επέβαιναν οι Μούλας-Στεφανίδης ήταν ένα από τα παλαιότερα. Ωστόσο δεν ήταν η πρώτη φορά που συνετρίβη Canadair εν ώρα καθήκοντος αφού στα Νέα Στύρα είχε καταπέσει το 2007 ένα ακόμα αεροσκάφος.
Σήμερα στο μίγμα του στόλου στην αεροπυρόσβεση συμμετέχουν συνολικά 18 Canadair. Από αυτά, τα 11 είναι τα παλαιότερου τύπου CL-215, ενώ τα 7 είναι πιο σύγχρονα CL-415. Ωστόσο αν και από την 1η Μαΐου που εκκινεί η αντιπυρική περίοδος θα έπρεπε να είναι έτοιμα να ριχτούν στη μάχη με τις φλόγες και τα 18, τελικώς όπως επισημαίνουν αεροπορικές πηγές ethnos.gr, αυτή τη στιγμή σε πτητική ενέργεια είναι συνολικά 13.
Το μεγάλο πρόβλημα
Κι αυτό διότι από τα 11 παλαιότερα Canadair, ουσιαστικά πετούν τα 8 και αυτά εμφανίζουν συνεχώς βλάβες.
Μάλιστα, τα Canadair CL-215 εκτός από την μεγάλη ηλικία, έχουν και σημαντικούς περιορισμούς στην κίνησή τους που σχετίζονται με τη θερμοκρασία δεδομένου ότι δεν μπορούν να πετάξουν όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου!