Έτσι γράφτηκε το τέλος: Το λάθος που οδήγησε στη συντριβή του υποβρυχίου σε 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου

Δεν έψαχναν τον Τιτανικό: Η αποστολή «βιτρίνα» που οδήγησε στην ιστορική ανακάλυψη

Οι πέντε επιβαίνοντες βρήκαν τραγικό θάνατο

Με δραματικό τρόπο έληξε το θρίλερ με το τουριστικό υποβρύχιο Titan, το οποίο είχε προχωρήσει στην κατάβαση προς το ναυάγιο του Τιτανικού, χωρίς όμως να φτάσει ποτέ εκεί.

Μετά τον εντοπισμό των συντριμμιών, το απόγευμα της Πέμπτης (22/6), οι ειδικοί θεωρούν πως το βαθυσκάφος συνεθλίβη μετά από την καταστροφική αποσυμπίεση που υπέστη.

Όπως μάλιστα, αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην διευθυντής υποβρύχιας ιατρικής στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, Ντέιλ Μολ, ο θάνατος και των πέντε επιβαινόντων στο σκάφος πρέπει να ήταν ακαριαίος και ανώδυνος καθώς οι εξαιρετικά μεγάλες πιέσεις που ασκούνται σε τέτοια βάθη θα τους σκότωσαν αμέσως.

«Όλα θα ήταν τόσο ξαφνικά που δεν θα κατάλαβαν ποτέ ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα ή τι τους συνέβη. Είναι σαν να είσαι εδώ τη μια στιγμή και την επόμενη όλα έχουν σβήσει. Είσαι ζωντανός στο ένα milisecond και νεκρός στο επόμενο» εξήγησε ο Αμερικανός επιστήμονας.

Κατά τον ίδιο η εκδοχή του να ήταν εγκλωβισμένοι στο Titan σε τέτοια βάθη και να πέθαιναν από έλλειψη οξυγόνου θα ήταν μια πολύ χειρότερη εναλλακτική: «Δεν μπορείτε να φανταστείτε πώς θα ήταν. Έχει κρύο και το οξυγόνο ξέρεις ότι σου τελειώνει». «Αφού δεν μπορούμε να τους έχουμε πίσω, τότε αυτό είναι το καλύτερο σενάριο» κατέληξε ο Αμερικανός γιατρός.


Τα μοιραία λάθη

Όσον αφορά το υλικό κατασκευής του υποβρυχίου που διαλύθηκε δίπλα στο ναυάγιο του Τιτανικού δήλωσε ότι ήταν από τιτάνιο που είναι το ανθεκτικότερο μέταλλο και σε ορισμένα σημεία είχε ανθρακoνήματα.

«Προφανώς το αδύναμο σημείο ήταν το γυαλί. Αυτό είναι πειραματικό. Το σκάφος είχε ήδη κάνει εφτά αποστολές και αυτή ήταν η όγδοη και ίσως, με τη χρήση στις προηγούμενες αποστολές, να είχε υποστεί κάποια φθορά και αυτή φάνηκε έντονα στην τελευταία αποστολή, με αποτέλεσμα να διαρρηχθεί το σκάφος», είπε ο αντιναύαρχος ε.α. Σπυρίδων Περβαινάς.

Πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε μέχρι και παραίτηση στην OceanGate εξαιτίας του γυαλιού από άτομο που διαμαρτυρήθηκε επειδή το γυαλί στο βαθυσκάφος είχε σχεδιαστεί για καταδύσεις μέχρι 1.300 μέτρα ενώ το ναυάγιο του Τιτανικού είναι πάνω από 3.000.

«Ένα πειραματικό υποβρύχιο σκάφος που δεν είναι εγκεκριμένο ή πιστοποιημένο από κανέναν ρυθμιστικό φορέα και μπορεί να οδηγήσει σε σωματικό τραυματισμό, αναπηρία, συναισθηματικό τραύμα ή θάνατο», αναφερόταν μεταξύ άλλων στο έγγραφο που υπέγραψαν οι επιβάτες του Titan.

Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης της OceanGate είχε μιλήσει στο CBS για το βαθυσκάφος και παραδέχτηκε πως τα υλικά κατασκευής είναι αμφίβολα και πως δεν έχει πάρει άδεια από κάποιο επίσημο φορέα. Είχε δείξει επίσης στην κάμερα πως ο χειρισμός του σκάφους γίνεται μέσω τηλεχειριστηρίου παιχνιδιού!


Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.