«Η εξέλιξη ήταν άμεση και ολέθρια»: Πολύ άσχημα νέα για το υποβρύχιο στο ναυάγιο του Τιτανικού

«Η εξέλιξη ήταν άμεση και ολέθρια»: Πολύ άσχημα νέα για το υποβρύχιο στο ναυάγιο του Τιτανικού

Εξακολουθεί να αγνοείται το υποβρύχιο με πέντε τουρίστες

Την ώρα που οι έρευνες συνεχίζονται αμείωτες για το τουριστικό υποβρύχιο, που χάθηκε ενώ προσπαθούσε να εξερευνήσει το ναυάγιο του Τιτανικού, αναπτερώνονται οι ελπίδες πως οι πέντε επιβαίνοντες μπορούν να εντοπιστούν ζωντανοί καθώς καναδικά αεροπλάνα «έπιασαν» θορύβους κάτω από το νερό, όπως ανακοίνωσε η αμερικανική Ακτοφυλακή.


«Καναδικά αεροπλάνα P-8 εντόπισαν θορύβους κάτω από το νερό στη ζώνη έρευνας. Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις με ROV (σ.σ.: τηλεκατευθυνόμενο όχημα) μεταφέρθηκαν για να επιχειρηθεί να διερευνηθεί η προέλευση των θορύβων», ανακοίνωσε χαρακτηριστικά μέσω του Twitter η αμερικανική Ακτοφυλακή. Οι έρευνες με ROV «είχαν αρνητικά αποτελέσματα, αλλά συνεχίζονται», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το περιοδικό Rolling Stone, ένα καναδικό αεροπλάνο P-8, που συμμετέχει στις έρευνες, «άκουγε θορύβους από χτύπους μέσα στον τομέα αυτό κάθε 30 λεπτά. Τέσσερις ώρες αργότερα αναπτύχθηκε ένα επιπλέον σύστημα ηχοεντοπισμού σόναρ και οι χτύποι ακούγονταν ακόμα».

Εκτός από αυτούς τους θορύβους «ελήφθησαν επιπλέον ακουστικά σήματα και θα βοηθήσουν να προσανατολιστούν τα μέσα επιφανείας, ενώ διατηρούνται ταυτόχρονα οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες», μετέδωσε από την πλευρά του το τηλεοπτικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο ένα εσωτερικό έγγραφο της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Πολύ άσχημα νέα

Οι προβλέψεις των εμπειρογνωμόνων για τον εντοπισμό του σκάφους είναι δυσοίωνες. Ο Κώστας Κατσαρός, χειριστής επί δεκαπέντε χρόνια στα υποβρύχια του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και στη συνέχεια χειριστής στο βαθυσκάφος «Θέτις» του ΕΛΚΕΘΕ, συμφωνεί με αυτές τις προβλέψεις.

Μιλώντας στην Καθημερινή, εκτιμά ότι το επικρατέστερο σενάριο είναι η γρήγορη κατάδυση να προκάλεσε με κάποιο τρόπο μια βλάβη ή ένα βραχυκύκλωμα ή εισροή νερού στο σκάφος και έτσι, να μην έγινε εφικτό να ενεργοποιηθεί κανένα σύστημα επικοινωνίας, ούτε και να απελευθερωθεί το σύστημα βαρών. Αν συνέβη αυτό, η εξέλιξη ήταν άμεση και ολέθρια.

«Σε αυτά τα νερά, σε αυτά τα βάθη, και μια τρύπα στο μέγεθος σπίρτου να δημιουργηθεί στο υποβρύχιο, είναι ικανή να το πλημμυρίσει αστραπιαία με νερό. Είναι σαν έκρηξη. Είναι τρομερή η πίεση και η ταχύτητα που εισέρχεται το νερό. Με μια τέτοια διαρροή δεν προλαβαίνεις να κάνεις και πολλά πράγματα. Σκεφτείτε πως κάθε 10 μέτρα η πίεση ανεβαίνει κατά 1 bar. Στα 3.000 μέτρα είναι γύρω στα 350 bar. Βέβαια, οι επιβάτες δεν την καταλαβαίνουν μέσα στο σκάφος, ούτε τη νιώθουν στα αυτιά τους» εξηγεί ο κ. Κατσάρος και σημειώνει πως: «για να μην υπάρχει κανένα σημείο ζωής, για εμένα, το πιο πιθανό είναι το υποβρύχιο να έχει “βάλει” νερό».


Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.