Τον γύρο του διαδικτύου έκανε η τοποθέτηση του Κυριάκου Βελόπουλου στο debate για την Παναγία ντυμένη γκέισα.
Όπως συγκεκριμένα ανέφερε στο debate ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης: «Είναι σε βιβλία τρίτης Δημοτικού. Δεν είναι πρόστυχο; Δεν είναι χριστιανοφοβία; Γιατί δεν το καταγγέλλει κανείς; Σε παιδάκια δημοτικού αυτά. Γκέισα, πόρνη – συγγνώμη για τη φράση – Παναγιά».
Τι συμβαίνει με την εικόνα που έδειξε ο Κυριάκος Βελόπουλος;
Στο βιβλίο των θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού, οι θεματικές ενότητες αφορούν την γνωριμία με σύμβολα, εικόνες, γιορτές, τελετουργίες και έθιμα. Όπως αναφέρει σχετικά το ίδιο το αρμόδιο Υπουργείο σύμφωνα με το news247.gr, «το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται ένα ταξίδι στον κόσμο της θρησκείας με οδηγό τις εικόνες, τις περιγραφές, τα πρόσωπα και τις ιστορίες που υπάρχουν μέσα στις σελίδες του Φακέλου Υλικού. Στην πορεία των μαθημάτων οι μαθητές θα ανακαλύψουν την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση αλλά και κάποια στοιχεία από την παράδοση άλλων θρησκειών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και θα κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να ζούμε όλοι μαζί στον όμορφο κόσμο που μας χάρισε ο Θεός».
Στην ιαπωνική κουλτούρα, η Παναγία και ο Χριστός, ζωγραφίζονταν σε μετάξι, με την εικόνα που παρατίθεται στο βιβλίο των θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού να προέρχεται από τη δεκαετία του ’60. Η Παναγία φοράει ένα παραδοσιακό “κιμονό”, κοσόντε, ένα ρούχο που φοριόταν στην Ιαπωνία ως καθημερινό φόρεμα, μέχρι και το 1860. Θεωρείται δε, πρόδρομος του κιμονό. Το ένδυμα ουδεμία σχέση έχει με το ντύσιμο που είχαν οι γκέισες, μιας και αποτελεί ένα συνηθισμένο φόρεμα για την κουλτούρα της χώρας, με τις γκέισες να κυκλοφορούν με πιο εξεζητημένα ρούχα, με χαρακτηριστικές, ακριβές ζώνες. Βέβαια, αυτά είναι “ψιλά γράμματα” για τον Βελόπουλο των “επιστολών του Ιησού” και των “ιαματικών” κηραλοιφών.
Τα δε “ume”, που εικονίζονται πάνω στο κοσόντε, είναι άνθη δαμασκηνιάς, και αναφέρονται στην ιαπωνική κουλτούρα ως “το λουλούδι της ειρήνης”. Αποτελούν ακόμη μια αλληγορία για το θάρρος και το απτόητο πνεύμα, και ως τα πρώτα λουλούδια που ανθίζουν στο χιόνι του χειμώνα, είναι ο προάγγελος της επερχόμενης Άνοιξης. Κάτι που ταιριάζει με το νόημα της “έλευσης του Ιησού”, κατά τη χριστιανική θρησκεία. Για την ιστορία επίσης, το 1% των Ιαπώνων ασπάζεται τον χριστιανισμό.
Η δε Παναγιά η Ινδιάνα, είναι ένα έργο που εμπνέεται από την κουλτούρα των Τσεγιέν και αποτελεί έργο του John Giuliani, ο οποίος εκτός από ζωγράφος είναι και Καθολικός ιερέας. Είναι δε γνωστός, για τις εικονικές απεικονίσεις ιθαγενών Αμερικανών ως χριστιανών αγίων. Ένας αριθμός από αυτούς τους πίνακες είναι εγκατεστημένοι σε εκκλησίες στη Νότια Ντακότα, σε άλλες περιοχές των ΗΠΑ αλλά και στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Yale.