Στα σχοινιά: Τα Jumbo χάνουν οριστικά το μεγάλο πλεονέκτημά τους

Ο δραματικός απολογισμός της καραντίνας και το «χώσιμο» του Mr Jumbo

Για «χαοτικές» καταστάσεις κάνει λόγο η Jumbo και προβλέπει.. άσχημες εξελίξεις μπαίνοντας στο τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Για «χαοτικές» καταστάσεις κάνει λόγο η Jumbo και προβλέπει.. άσχημες εξελίξεις μπαίνοντας στο τελευταίο τρίμηνο του 2021. Η διοίκηση του ομίλου κάνει λόγο για ανοδικές πορείες και «ιστορικά απαράδεκτα» κόστη.

Σύμφωνα με την Jumbo:

  • Tα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα όχι μόνον δεν έχουν την τάση να επιλυθούν αλλά οι καταστάσεις συχνά γίνονται χαοτικές
  • Το κόστος της ενέργειας συνεχίζει την ανοδική πορεία
  • Οι πρώτες ύλες και το μεταφορικό κόστος διατηρούνται σε «ιστορικά απαράδεκτα» επίπεδα

Περιοριστικά μέτρα στα Βαλκάνια

Προσθέτει δε ότι το πρόβλημα οξύνεται περαιτέρω στις χώρες των Βαλκανίων – όπου και έχει σημαντική παρουσία – καθώς το διαθέσιμο εισόδημα είναι παραδοσιακά χαμηλό. Σημειώνει δε ότι, «καθώς μπαίνουμε στον χειμώνα, το επιδημιολογικό φορτίο σε ορισμένες περιοχές αυξάνεται οδηγώντας τις αρχές σε λήψη μέτρων τοπικού χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις βαλκανικές αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, λαμβάνονται για πρώτη φορά φέτος, μέτρα περιορισμού στην κίνηση της αγοράς κάτι που δεν συνέβη εκτεταμένα το 2020».

Η εικόνα του 9μηνου ανά χώρα

Συνολικά για το εννεάμηνο του 2021, οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο αυξήθηκαν κατά 8% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η εικόνα ανά χώρα είχε ως εξής:

Ελλάδα: Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας σε αύξηση 5%. Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις 9μηνου της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- είναι αυξημένες κατά 3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο ήταν αυξημένες κατά 6% περίπου, ενώ σε επίπεδο 9μηνου είναι υψηλότερες κατά +9%.

Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών στο εσωτερικό τους. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση 8% τον Σεπτέμβριο, ωστόσο στο εννεάμηνο παραμένουν υψηλότερες, σε ποσοστό 9% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ρουμανία: Από τις 28 Σεπτεμβρίου, τα καταστήματα του Ομίλου Jumbo στην περιοχή της Timisoara και στην περιοχή Voluntari, λόγω της εξάπλωσης του Covid-19 υπόκεινται σε περιορισμό στο ωράριο λειτουργίας τους. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση 1% τον Σεπτέμβριο, αντίθετα σε επίπεδο 9μηνου ο τζίρος είναι αυξημένος κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.