Λογικό μεν, αλλά...
Η αποκρουστική «επέλαση» του κορωνοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο συνεχίζεται, έναν ολόκληρο χρόνο μετά την εμφάνιση του Covid. Παρά το γεγονός πως άπασες, σχεδόν, οι κυβερνήσεις παίρνουν συνεχώς μέτρα και αν και το εμβόλιο βρίσκεται ήδη εδώ (με τους εμβολιασμούς, ωστόσο, να προχωρούν με αργούς ρυθμούς…), η διασπορά του ιού συνεχίζεται και τα πράγματα δεν έχουν βελτιωθεί στο βαθμό που όλοι περίμεναν.
Η πιο «διαδεδομένη» λύση, φυσικά, είναι αυτή του lockdown, με τους πολίτες να βγαίνουν μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις από τα σπίτια τους.
Το συγκεκριμένο μέτρο είναι μεν αναγκαίο- ουδείς το αρνείται- ωστόσο πληγώνει ανεπανόρθωτα το εμπόριο και την οικονομία, ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο, μιας και η τηλεκπαίδευση αποτελεί μονόδρομο.
Στη χώρα μας τα σχολεία έμειναν κλειστά για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, με τους μαθητές του δημοτικού να είναι οι πρώτοι που επιστρέφουν στα θρανία, ενώ από βδομάδα θα γυρίσουν και αυτοί των γυμνασίων και των λυκείων, μ’ εξαίρεση τις κόκκινες περιοχές (όπου και τα λύκεια θα παραμείνουν κλειστά).
Όπως αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς, η τηλεκπαίδευση απλά «υποκαθιστά» τη φυσική παρουσία στην τάξη και δεν είναι δυνατόν να προχωρήσουν οι καθηγητές στην παράδοση της ύλης με τους ίδιους ρυθμούς. Έτσι, τα κενά πολλών μαθητών είναι μεγάλα και δημιουργείται πρόβλημα για το πώς θα καλυφθούν οι ώρες που χάθηκαν.
Τελικά, πάρθηκε η μόνη λογική απόφαση για να καλυφθεί η διδακτέα ύλη- όμως είναι μια απόφαση που δεν πρόκειται ν’ αρέσει στους μαθητές, για προφανείς λόγους: με έξτρα μαθήματα στις αργίες και τις διακοπές, ούτως ώστε να «βγει» όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη.
Αυτό κατατέθηκε σε νομοσχέδιο που «πέρασε» από την Βουλή την Παρασκευή 29/1.