Το Αιγαίο θωρακίζεται με ραντάρ και κάμερες

Το σχέδιο του Λιμενικού και των ενόπλων δυνάμεων.
Φωτό-ντοκουμέντο: Η στιγμή που η φρεγάτα Λήμνος βγάζει νοκ άουτ το Kemal Reis (Pic)

Σε οριακό σημείο είναι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Τουρκία έχει ξεπεράσει κάθε όριο προκλήσεων αφού τις τελευταίες ημέρες το ερευνητικό πλοίο Oruc Reis βρίσκεται και πάλι στο Αιγαίο. Μάλιστα πλησιάζει μέρα με τη μέρα στο Καστελόριζο.

Όπως είναι λογικό η ελληνική κυβέρνηση δεν προτίθεται να αφήσει χωρίς απάντηση τις ενέργειες της Τουρκίας. Η ελληνική πλευρά έχει εκδώσει συνεχή διαβήματα ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής ζήτησε την καταδίκη των ενεργειών της γειτονικής χώρας.

Η Ελλάδα όμως προχωρά και σε πράξεις. Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» θα κατασκευαστεί Εθνικό σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα πρόκειται για ένα δίκτυο σύγχρονων ραντάρ και θερμικών καμερών μεγάλης εμβέλειας, με δυνατότητα να μεταφέρουν σε 24ωρη βάση και σε πραγματικό χρόνο εικόνα από τα θαλάσσια σύνορα της χώρας.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή» χρήση του συστήματος, εκτός από το Λιμενικό, θα κάνουν οι Ενοπλες Δυνάμεις.

Το σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης θα αποτελείται από 35 σταθερά ραντάρ που, για λόγους ασφαλείας, θα τοποθετηθούν εντός στρατιωτικών εγκαταστάσεων. Θα χρησιμοποιηθούν διαφορετικοί τύποι ραντάρ ανάλογα με την περιοχή που θα καλύπτουν, με την εμβέλειά τους να κυμαίνεται μεταξύ 6 και 48 ναυτικών μιλίων.

Τα 26 από τα συνολικά 35 ραντάρ θα πλαισιώνονται από κάμερες ημέρας και νύχτας (θερμικές), οι οποίες θα δίνουν σε πραγματικό χρόνο εικόνα έως και 6 – 7 ναυτικά μίλια μακριά. Το σύστημα περιγράφεται ως «ανοικτής αρχιτεκτονικής». Σε αυτό θα μπορούν μελλοντικά να προστεθούν επιπλέον ραντάρ όπως επίσης και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας το προηγούμενο χρονικό διάστημα το Λιμενικό δοκίμασε στο νοτιοανατολικό Αιγαίο τις επιχειρησιακές δυνατότητες ενός μισθωμένου από τον Frontex ισραηλινού drone και πλέον υπάρχουν σκέψεις και εισηγήσεις για την αγορά τεσσάρων μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την από αέρος επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων. Σημειώνεται ότι το δίκτυο των σταθερών ραντάρ πλαισιώνεται και από δύο «αυτοκινούμενους σταθμούς αισθητήρων».

Πρόκειται για δύο οχήματα τύπου βαν, στην οροφή των οποίων θα υπάρχουν ραντάρ. Θα χρησιμοποιούνται για την κάλυψη τυχόν επιχειρησιακών κενών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ