Η σημερινή απογευματινή ενημέρωση από τον εκπρόσωπο του υπουργείου υγείας καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα είχε να κάνει με την επαναλειτουργία των σχολείων και την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους, ως μέρος της χαλάρωσης των μέτρων από την πλευρά της κυβέρνησης μέσα στον μήνα Μάιο.
Στην ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας ο κος Τσιόδρας ανέφερε ότι η επανέναρξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων θα γίνει σταδιακά και αναφέρθηκε στη χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους, όμως δεν έγινε ξεχωριστή αναφορά στο πώς θα λειτουργήσει ο πιο ευαίσθητος τομέας της εκπαίδευσης, αυτός στην πρωτοβάθμια κλίμακα, στα δημοτικά.
«Εξακολουθούμε να τηρούμε με θρησκευτική ευλάβεια τα μέτρα. Οποιαδήποτε χαλάρωση θα μπορούσε να είναι καταστροφική» όμως υπάρχουν αμφιβολίες και ενστάσεις ακόμα και από μερίδα δασκάλων και καθηγητών για το πώς μπορεί αυτό να εφαρμοστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στον τρόπο που είναι δομημένα τα ελληνικά σχολεία σαν κτήρια αλλά και σαν τρόπο λειτουργίας.
Την ίδια ώρα σχολεία σε όλον τον κόσμο ανοίγουν και οι διάφορες χώρες προσπαθούν με άλλες τακτικές και μέτρα να προστατέψουν τους νεαρούς μαθητές από την εξάπλωση του κορωνοϊού στις ηλικίες αυτές στις οποίες το μεγαλύτερο ποσοστό όταν νοσήσει είναι ασυμπτωματικό, μεταφέρει όμως τον ιό στους ενήλικους και τις ευπαθείς ομάδες.
Οι εικόνες από το σχολεία στη Δανία και στην Κίνα είναι αντιδιαμετρικές και τα παραδείγματα πιάνουν τα δύο άκρα. Η Ελλάδα πρέπει να αποφασίσει ποιο μοντέλο θα ήταν ένα καλό παράδειγμα, με δεδομένο και τον καλοκαιρινό καιρό που θα έχει η Ελλάδα όταν ξανανοίξουν όλα τα σχολεία.
Από τη μία πλευρά τάξεις μαθητών που απλώνονται σε υπαίθριους χώρους, στην λιακάδα, με τους μαθητές χωρίς μάσκες αλλά με επαρκείς αποστάσεις και στην Κίνα το παράδειγμα των ατομικών θρανίων, με τους μαθητές να φορούν όλοι μάσκες και πλαστικά τοιχία να είναι κολλημένα πλευρικά και στην μπροστινή πλευρά του θρανίου απομονώνοντας τους μαθητές.
Ποιο από τα δύο μοντέλα θα λειτουργήσει; Ο χρόνος θα το δείξει άμεσα.