Τι θα αλλάξει μετά το τέλος των περιοριστικών μέτρων.
Ο κορωνοϊός ήρθε και έφερε δραματικές αλλαγές στη ζωή όλων. Η εξέλιξη της πανδημίας σε όλον τον πλανήτη έχει φέρει τούμπα όλα όσα γνωρίζαμε για τη ζωή μας.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγράφηκε σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η έρευνα έγινε την πρώτη εβδομάδα επιβολής των περιοριστικών μέτρων στην κυκλοφορία και διήρκησε μέχρι τις 3 Απριλίου.
Τα στοιχεία δείχνουν διπλασιασμό στην αγορά από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά. Από 21% που ήταν το τελευταίο δεκαήμερο του 2019 έφτασε το 44% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου. Διπλασιασμό είχαμε και στην παραγγελία φαγητού μέσω delivery.
Εντυπωσιακά είναι η αύξηση στις online αγορές τροφίμων. Το ποσοστό ήταν κάτω του 1% το τελευταίο δεκαήμερο του 2019 και έφτασε το 8% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της συγκεκριμένης έρευνας είναι ότι η καραντίνα αναμένεται να αλλάξει κάποιες παγιωμένες συνήθειες.
Πιο συγκεκριμένα το 50% των καταναλωτών ανέφερε ότι θα συνεχίσει να παραγγέλνει διαδικτυακά και μετά το τέλος των περιορισμών. Οι καταναλωτές έχουν θετική άποψη για τους τρόπους πληρωμής, το σωστό πακετάρισμα των προϊόντων αλλά και την ποικιλία.
Οι καταναλωτές όπως φαίνεται στην έρευνα είναι ευχαριστημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και το delivery φαγητού. Το 35% δηλώνει ικανοποιημένο από την υπηρεσία των σούπερ μάρκετ. Το ποσοστό θεωρείται φυσιολογικό λόγω της αυξημένης ζήτησης που υπάρχει αυτή την εποχή.