Από τις 17 Νοεμβρίου το κίνημα των “κίτρινων γιλέκων” στη Γαλλία μονοπωλεί την επικαιρότητα και δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει τους μικρούς μαθητές, οι οποίοι στο διάλειμμα στο σχολείο παίζουν “κίτρινα γιλέκα και αστυνόμους”, σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο BFMTV.
“Σήμερα οι συμμαθητές μου φώναζαν ‘Μακρόν παραιτήσου’. Αλλά όχι εγώ, δεν συμφωνούσα, και έτσι δεν φώναζα”, αναφέρει ο 6χρονος Αντάμ. Από την έναρξη της κινητοποίησης των διαδηλωτών με τα κίτρινα γιλέκα, το κοινωνικό κίνημα εμπνέει τους μικρούς, οι οποίοι μετέχουν και αυτοί στη συζήτηση.
Μαζί με το ποδόσφαιρο και τα “μήλα”, μια νέα μόδα ξεκινά στο διάλειμμα του σχολείου: στο εξής παίζουν κίτρινα γιλέκα εναντίον αστυνομικών.
“Τα κίτρινα γιλέκα είναι οι κακοί. Σπάνε τις βιτρίνες. Τότε γίνεται καυγάς μεταξύ των κακών και των αστυνομικών. Εγώ προτιμώ να είμαι κίτρινο γιλέκο παρά αστυνομικός, μου αρέσει να τρέχω”, συνέχισε ο Αντάμ που πηγαίνει στην πρώτη τάξη του Δημοτικού στο 8ο διαμέρισμα του Παρισιού, μια γειτονιά που έχει πληγεί από φθορές που έχουν σημειωθεί κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων.
“Ακούμε συνθήματα όπως ‘Μακρόν παραιτήσου’ όλη την ημέρα στο προαύλιο, ακόμη και στην τάξη”, τονίζει η ‘Εμα, δασκάλα στην δευτέρα και την τρίτη τάξη Δημοτικού στο Ντρε της βόρειας Γαλλίας. ‘Μακρόν παραιτήσου’ είναι το σλόγκαν της μόδας που ακούγεται στις αυλές των σχολείων, ενώ το βιντεοκλίπ ενός τραγουδιού με τίτλο “Κίτρινο γιλέκο” που ερμηνεύει ο Κοπ Τζόνσον έχει ήδη 17 εκατομμύρια προβολές στο YouTube.
Η ατραξιόν της γειτονιάς
“Αναγκαστήκαμε να απαγορεύσουμε αυτά τα τραγούδια, εξηγώντας στα παιδιά ότι δεν πρέπει να τα λένε, ότι ακόμη δεν ήταν ψηφοφόροι”, συνεχίζει η Εμα.
“Πολλά παιδιά μου λένε: ‘αν βγω γρήγορα από το σχολείο, η μαμά μου υποσχέθηκε να πάμε να δούμε τα κίτρινα γιλέκα’. Θέλουν να βγάλουν μια σέλφι μαζί τους, να δουν από κοντά τα φορτηγά που κορνάρουν. Είναι η ατραξιόν της γειτονιάς”, αναφέρει η δασκάλα, το σχολείο της οποίας απέχει λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σημείο που συγκεντρώνονται τα κίτρινα γιλέκα.
Σύμφωνα με την παιδοψυχίατρο Μαρί-Ροζ Μορό, δεν υπάρχει τίποτε το ανησυχητικό σε αυτή τη συμπεριφορά και για να αμβλυνθούν οι ανησυχίες των παιδιών πρέπει οι γονείς να μιλούν με κάθε ειλικρίνεια. “Αυτό που ανησυχεί την κοινωνία μεταφέρεται στην αυλή του σχολείου. Όσο η πραγματικότητα είναι βίαιη και ανησυχητική, τόσο τα παιδιά προσπαθούν να τη τιθασεύουν με τα δικά τους μάτια και τις συζητήσεις τους”.
Σε άλλο δημοτικό σχολείο στο 10ο διαμέρισμα της πρωτεύουσας, τα κίτρινα γιλέκα ενέπνευσαν για τη συγγραφή ενός θεατρικού έργου στο οποίο οι μαθητές πρέπει να εφεύρουν νόμους που “θα εξέγειραν τα παιδιά, όπως η κατάργηση του διαλείμματος”, εξηγεί η 9χρονη Λουίζ. “Αυτό γίνεται για να καταλάβουμε ότι υπάρχουν καλοί λόγοι για να διαδηλώνουμε και κακοί λόγοι” αλλά και ότι “έχουμε κάπως βαρεθεί με τις διαδηλώσεις”, προσθέτει η συμμαθήτρια της Ινέ.
Η 5χρονη Σαφά θεωρεί ότι τα “κίτρινα γιλέκα δεν είναι πολύ καλά” από τότε που το φορτηγό το οποίο εφοδίαζε την καντίνα του σχολείου της μπλοκαρίστηκε λόγω των κινητοποιήσεων.