Το 2017 υπήρξε αντίθετα το πλέον ασφαλές έτος στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας με 44 θανάτους, κανένας από τους οποίους δεν ήταν σε αεροσκάφος εμπορικών αερογραμμών.
Σύμφωνα με μετρήσεις του ιδιωτικού Δικτύου για την Ασφάλεια της Αεροπλοΐας, το 2018 έγιναν 15 δυστυχήματα σε όλο τον κόσμο. Το χειρότερο ήταν η πτώση τον Οκτώβριο του αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία που παρέσυρε στον θάνατο και τους 189 επιβαίνοντες.
Το αεροσκάφος τύπου Boeing 737 Max είχε παραληφθεί από την εταιρεία μόλις τον Αύγουστο και δεν είχε συμπληρώσει ούτε 1000 ώρες πτήσεις, είχε ωστόσο σοβαρά τεχνικά προβλήματα.
Αλλοι 112 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην Κούβα τον Ιούλιο και 66 στο Ιράν τον Φεβρουάριο. Παρά τη μεγάλη αύξηση στον αριθμό των θυμάτων πέρυσι, η γενικότερη τάση των τελευταίων ετών είναι πτωτική.
Αυτό επισημαίνει το Δίκτυο σαν ένδειξη ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχει γίνει μεγάλη πρόοδος σε όλο τον κόσμο στον τομέα της ασφάλειας. Πολλά από τα δυστυχήματα εξακολουθούν να οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη και όχι αστοχία των αεροσκαφών.