Το υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε προϋπολογισμό ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη και την εφαρμογή του προγράμματος Gaganyaan («όχημα ουρανού» στα Χίντι), σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια ομιλίας τον Αύγουστο του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι, στην οποία ανακοίνωσε ότι η χώρα του θα στείλει το 2022 ή νωρίτερα αν είναι δυνατόν, στο διάστημα «έναν άνδρα ή μια γυναίκα».
Η Ινδία θα γίνει η τέταρτη χώρα που θα προχωρήσει σε επανδρωμένη αποστολή στο διάστημα μετά τη Ρωσία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.
Το πρόγραμμα θα χρησιμοποιήσει το ινδικής κατασκευής όχημα εκτόξευσης GSLV-MkIII: δύο μη επανδρωμένες πτήσεις θα πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά και μια επανδρωμένη πτήση θα πραγματοποιηθεί σε χαμηλή περίγεια τροχιά.
Χωρίς να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία για την αποστολή αυτή, η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθεί «εντός 40 μηνών» μετά το σημερινό υπουργικό συμβούλιο.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, αυτές οι διαστημικές πτήσεις θα τονώσουν την οικονομία, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα δημιουργήσουν πρόοδο στους τομείς της ιατρικής, της γεωργίας και της καταπολέμησης της ρύπανσης.
Η επιτυχής αποστολή αστροναυτών στο διάστημα θα επιτρέψει επίσης στην Ινδία να γίνει ένας «εταίρος σε μελλοντικές πρωτοβουλίες εξερεύνησης του διαστήματος με μακροπρόθεσμα οφέλη σε εθνικό επίπεδο», επισημαίνεται.
Το ινδικό διαστημικό πρόγραμμα, που εγκαινιάστηκε το 1960, διακρίνεται τόσο από τους φιλόδοξους στόχους του, αλλά και από τη δημοσιονομική σύνεση καθώς λειτουργεί με πολύ χαμηλότερο κόστος από ό,τι άλλα διαστημικά προγράμματα.
Η ινδική διαστημική υπηρεσία ISRO έχει προσελκύσει την παγκόσμια προσοχή με την τοποθέτηση ενός δορυφόρου σε τροχιά γύρω από τον Άρη το 2014 με προϋπολογισμό μόλις 73 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 671 εκατομμυρίων δολαρίων που δαπάνησε η NASA για παρόμοια αποστολή.
Πέρυσι, το ISRO εκτόξευσε επίσης με επιτυχία 104 δορυφόρους με έναν πύραυλο, καταγράφοντας ρεκόρ.
Το Νέο Δελχί δείχνει τη διάθεσή του για την εκτόξευση εμπορικών δορυφόρων. Η αγορά αυτή συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς τηλεπικοινωνίες, διαδίκτυο και επιχειρήσεις απαιτούν διαρκώς περισσότερα μέσα επικοινωνίας.
Εκτός από άλλες διεθνείς διαστημικές δυνάμεις, η Ινδία χρειάζεται να ανταγωνιστεί επίσης και νεοεμφανιζόμενες εξειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες που ηγούνται της επιχειρηματικής κίνησης που ονομάζεται «new space», όπως η SpaceX του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ, και η του Τζεφ Μπέζος.