Πολλές φορές ένα μποτιλιάρισμα στον δρόμο, προκαλείται εντελώς ξαφνικά και χωρίς κάποιον προφανή λόγο. Και όσο παιρνούν τα χρόνια, συμβαίνει όλο και πιο συχνά.
Έχετε ναρωτηθεί ποτέ πως και γιατί προκύπτει; Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του MIT, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2017, ανακάλυψαν έναν τρόπο για να μειωθεί το μποτιλιάρισμα.
Πως; Πολύ απλά, δεν χρειάζεται να «κολλάμε» πίσω από το μπροστινό όχημα (tailgating). Η ομάδα ερευνητών ισχυρίζεται πως αν όλοι κρατήσουν μια ίση απόσταση από το μπροστινό και το πίσω αυτοκίνητο, θα έφταναν στον προορισμό τους δυο φορές πιο γρήγορα.
«Οι άνθρωποι τείνουμε να βλέπουμε τον κόσμο όσον αφορά στο τι βρίσκεται μπροστά μας. Και κυριολεκτικά και μεταφορικά. Οπότε μπορεί να μας φαίνεται πως αν κοιτάξουμε πίσω, πάμε αντίθετα από το ένστικτό μας», λέει ο Horn, ένας από τους συγγραφείς της διατριβής. «Αλλά να οδηγούσαν όλοι με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο να μειώσουμε τον χρόνο οδήγησης και την κατανάλωση καυσίμων, χωρίς να χρειαστεί να κατασκευάσουμε καινούργιους δρόμους», συμπλήρωσε.
Ο Horn γνωρίζει πως οι οδηγοί δεν θα σταματήσουν ως δια μαγείας να κοιτούν «μπροστά». Οπότε προτείνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέσουν συστήματα πλοήγησης σε μελλοντικά μοντέλα τους, τα οποία θα έχουν εγκατεστημένους αισθητήρες και στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ώστε να κρατούν ίση απόσταση από τα αυτοκίνητα, αποφεύγοντας το μποτιλιάρισμα.
Αν ακόμα κι ένα μικρό ποσοστό των οδηγών υιοθετούσε αυτόν τον τρόπο οδήγησης, τότε τα αποτελέσματα θα ήταν επίσης ορατά. Η έρευνα της ομάδας εμπνεύστηκε από την κίνηση των πουλιών. «Τα πουλιά το κάνουν αυτό για αιώνες» λέει ο Horn. «Για να προγραμματίσουν αυτήν την συμπεριφορά, τα πουλιά κοιτούν όλα τα πουλιά που βρίσκονται γύρω τους και όχι μόνο αυτά που βρίσκονται μπροστά τους».
Έχουν υπάρξει πολλές μελέτες για να λυθεί το πρόβλημα. Ωστόσο οι μέχρι τώρα προτάσεις, ήταν αρκετά πολυέξοδες. Η πρόταση των ερευνητών του MIT προϋποθέτει ένα νέο λογισμικό και κάποια όχι πολύ ακριβές, αναβαθμίσεις των εξαρτημάτων.
«Η έρευνά μας δείχνει ότι αν οι οδηγοί κρατούν μια ίση απόσταση, τα μποτιλιαρίσματα θα μειωθούν αισθητά, και τα αυτοκίνητα θα ταξιδεύουν σε μια δομημένη γραμμή, χωρίς να δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση».