Ενας 34χρονος Ολλανδός αναζητά τα 1.000 αδέλφια του!

Ο Ίβο Βαν Χάλεν, από το Ρόττερνταμ, έμαθε πριν από πέντε χρόνια από τους γονείς του ότι συνελήφθη με την μέθοδο του δότη σπέρματος.

Το σοκ, ασφαλώς, ήταν μεγάλο για τον Ολλανδό –ωστόσο, το σοκ του ήταν ακόμη μεγαλύτερο όταν έμαθε πως ενδέχεται να έχει περί τα 1.000 αδέλφια διασκορπισμένα σε διάφορα μέρη του κόσμου, όλα τους προερχόμενα από το ίδιο σπέρμα που δώριζε –πολύ συχνά, όπως αποδείχτηκε- ο βιολογικός του πατέρας.

Αρχικά ο 34χρονος, ο οποίος εργάζεται στον τομέα της πληροφορικής, ήταν περίεργος να ανακαλύψει την ταυτότητα του βιολογικού πατέρα του, αλλά δεν μπορούσε να λάβει λεπτομέρειες από την κλινική δωρητών, λόγω των όρων περί ανωνυμίας του δότη. Έτσι, στράφηκε σε εταιρείες DNA που έχουν βάσεις δεδομένων για τα γενετικά προφίλ εκατομμυρίων πελατών. «Βρήκα μέσα σε λίγες ημέρες 42 από τα αδέλφια μου», λέει ο ίδιος.

Μίλησε στους μισούς εξ’ αυτών, πριν κάνει το «τρομακτικό», όπως λέει ο ίδιος, βήμα της επικοινωνίας με τον βιολογικό του πατέρα –έναν άντρα με καταγωγή από την ολλανδική αποικία του Σουρινάμ- με τον οποίο ανακάλυψε κοινά ενδιαφέροντα, όπως την αγάπη για τα παζλ! Είπε ότι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις γι ‘αυτόν ήταν ότι ο πατέρας του βιολογικού πατέρα του είχε αφρικανική καταγωγή –κάτι που δεν ήταν προφανές στην εμφάνισή του. Μια ολλανδική κυβερνητική οργάνωση για ανθρώπους που προέρχονται από δότες υπολογίζει ότι έως και 1.000 παιδιά μπορεί να έχουν συλληφθεί από το σπέρμα του πατέρα του, ο οποίος επί 20 συναπτά έτη έδινε σπέρμα τακτικά σε τρεις κλινικές.

Ωστόσο, η εκτίμηση του ίδιου του πατέρα είναι πιο συντηρητική, υποστηρίζοντας πως περίπου 200 παιδιά προέκυψαν από τον ίδιο. Επειδή όμως οι συγκεκριμένες τρεις κλινικές έδωσαν το σπέρμα σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, πλέον ο 34χρονος Ολλανδός υποψιάζεται ότι μπορεί να έχει πάρα πολλά αδέλφια που ζουν στην Βρετανία.

Για το λόγο αυτό πρόσφατα απευθύνθηκε στη Living DNA, μια βρετανική εταιρεία, με την ελπίδα να βρει κάποια από αυτά και πλέον περιμένει τις απαντήσεις. Κατόπιν, όπως λέει, θα επιδοθεί σε έναν αγώνα προκειμένου να γνωρίσει από κοντά ή έστω να επικοινωνήσει με όσους περισσότερους ανθρώπους μπορεί που να μοιράζονται το ίδιο DNA με αυτόν.