100 χρόνια μπροστά: Αυτό που έκανε η Κοπεγχάγη με τους τουρίστες επιβάλλεται να το κάνει και η Ελλάδα

100 χρόνια μπροστά: Αυτό που έκανε η Κοπεγχάγη με τους τουρίστες επιβάλλεται να το κάνει και η Ελλάδα

Μια πολύ έξυπνη κίνηση

Ο υπερτουρισμός τα τελευταία χρόνια έχει χτυπήσει την πόρτα και της Ελλάδας η οποία βλέπει πολλά νησιά της να γεμίζουν ασφυκτικά, δημιουργώντας προβλήματα τα οποία θα βρούμε μπροστά μας σε λίγα χρόνια.

Έχοντας αυτό το δεδομένο στο μυαλό μας ίσως θα έπρεπε να στρέψουμε το βλέμμα μας σε προορισμούς που βρήκαν τον τρόπο να αντιμετωπίσουν τον υπερτουρισμό με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο.

Η Κοπεγχάγη για παράδειγμα, δείχνει τον δρόμο για έναν νέο, βιώσιμο και ποιοτικό τουρισμό, κάνοντας σαφές πως το μέλλον δεν χωρά ανεξέλεγκτη μαζικότητα και επιφανειακές εμπειρίες.

Η δανέζικη πρωτεύουσα, μέσω της καμπάνιας “The Copenhagen Letter”, τοποθετεί στο επίκεντρο όχι τον αριθμό των τουριστών, αλλά το πώς αυτοί ενσωματώνονται στον κοινωνικό και περιβαλλοντικό ιστό της πόλης. Ο τουρισμός αντιμετωπίζεται ως εργαλείο πολιτιστικής ανταλλαγής και όχι ως απλή πηγή εσόδων.

Η στρατηγική της Κοπεγχάγης ενθαρρύνει τους επισκέπτες να σέβονται την τοπική καθημερινότητα και προτρέπει τους ίδιους τους κατοίκους να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος. Αντί να κυνηγάει αριθμούς ρεκόρ, η πόλη επιλέγει την ποιότητα ζωής – τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες.

Πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο μοντέλο; Οι τουρίστες κερδίζουν πόντους ανάλογα με το αποτύπωμα που (δεν) αφήνουν στην πόλη. Εάν πάρουν για παράδειγμα τρένο κι όχι αεροπλάνο κερδίζουν πόντους. Το ίδιο και εάν χρησιμοποιήσουν ποδήλατο για τις μεταφορές τους ή εάν πάρουν μέρος σε κάποια δράση.

Τους πόντους που κερδίζουν τους εξαργυρώνουν με μεγάλες εκπτώσεις σε τοπικά καταστήματα, δωρεάν εισιτήρια σε μουσεία και πολλές άλλες παροχές.

Είναι επιτακτική ανάγκη να ακολουθήσει το παράδειγμα της Κοπεγχάγης, χτίζοντας ένα μοντέλο βιώσιμου τουρισμού, που θα προωθεί την ουσιαστική εμπειρία και τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας. Μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί ένα υγιές μέλλον για τον ελληνικό τουρισμό – και για τη χώρα γενικότερα.

Τελευταίες Ειδήσεις