Τα ψιλά γράμματα της συμφωνίας για το ΣΕΦ

Τα ψιλά γράμματα της συμφωνίας για το ΣΕΦ

Τα ασαφή κόστη και τα «ψιλά γράμματα» αφήνουν ερωτήματα για το δημόσιο συμφέρον

Η παραχώρηση του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) στον Ολυμπιακό για τα επόμενα 49 χρόνια αποτέλεσε μία από τις σημαντικές ειδήσεις των τελευταίων ημερών, ειδικά για τον κόσμο του μπασκετικού Ολυμπιακού.

Ωστόσο, πίσω από τις κυβερνητικές ανακοινώσεις και τις πανηγυρικές δηλώσεις, υπάρχουν λεπτομέρειες που δεν έχουν αποσαφηνιστεί και οι οποίες αφορούν τόσο το δημόσιο χρήμα όσο και τη μελλοντική αξιοποίηση του γηπέδου.

Το κόστος της αναβάθμισης

Σύμφωνα με το Έθνος, το δημόσιο θα αναλάβει εξ ολοκλήρου το σημαντικό κόστος της ενεργειακής αναβάθμισης και συντήρησης του ΣΕΦ. Το ύψος της δαπάνης δεν έχει αποκαλυφθεί, ενώ μέχρι σήμερα καμία επίσημη ανακοίνωση δεν έχει δώσει συγκεκριμένους αριθμούς.

Το ΣΕΦ είναι παλαιότερο και λιγότερο συντηρημένο από το ΟΑΚΑ, με αποτέλεσμα οι φθορές να είναι εκτεταμένες. Κύκλοι του Υπουργείου Οικονομικών παραδέχονται ότι το τελικό ποσό για τους φορολογούμενους δεν θα είναι αμελητέο, ωστόσο αποφεύγεται οποιαδήποτε δημόσια εκτίμηση για το μέγεθος της δαπάνης.

Τα πάρκινγκ και οι περιβάλλοντες χώροι

Πέρα από την παραχώρηση του γηπέδου, σημαντικό ζήτημα αποτελούν τα πάρκινγκ και οι περιβάλλοντες χώροι του ΣΕΦ, οι οποίοι θα περάσουν στην εμπορική εκμετάλλευση της ΚΑΕ Ολυμπιακός. Οι γνώστες του θέματος υποστηρίζουν ότι τα έσοδα από αυτούς τους χώρους μπορεί να είναι ιδιαίτερα υψηλά και να αποτελέσουν σημαντική πηγή οικονομικής ενίσχυσης για την ομάδα. Ωστόσο, τα τελικά κόστη, οι χρονοδιαγραμμένες εργασίες και η συνολική εμπορική στρατηγική αναμένονται να αποσαφηνιστούν το επόμενο διάστημα.

Το πολιτικό αποτύπωμα

Για την κυβέρνηση, η συμφωνία με τον Ολυμπιακό αποτελεί ένα θετικό μήνυμα προς μια πολυπληθή βάση φιλάθλων, οι οποίοι συχνά παραπονιούνταν για τις παρωχημένες συνθήκες του ΣΕΦ. Στο Μέγαρο Μαξίμου θεωρούν ότι η παραχώρηση μπορεί να αξιοποιηθεί πολιτικά, ως κίνηση στήριξης του αθλητισμού και των υποδομών. Παρ’ όλα αυτά, η έλλειψη ξεκάθαρης εικόνας για το κόστος της αναβάθμισης αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το αν η συμφωνία είναι τελικά προς όφελος του δημοσίου ή μόνο των ιδιωτικών συμφερόντων.

Τελευταίες Ειδήσεις