Τούμπα όλα από τον Βακάκη: Μεγάλη αλλαγή από τον Mr Jumbo

jumbo

Κανείς δεν το περίμενε

Μπορεί ο Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής του ομίλου Jumbo, να επιμένει σε έναν συγκρατημένα απαισιόδοξο τόνο αναφορικά με το γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, οι αριθμοί όμως συνεχίζουν να τον διαψεύδουν.

Υπό αυτό το κλίμα, έρχεται μία ανατροπή στην έως τώρα πολιτική του Ομίλου Jumbo με την αιφνιδιαστική απόφαση του Απόστολου Βακάκη: ο διοικητικός ηγέτης της αλυσίδας προτείνει να μην καταβληθεί μέρισμα για τη χρήση του 2024 και αντ’ αυτού να επεκταθεί το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών. Πρόκειται για μια κίνηση που αιφνιδίασε τους μετόχους και σηματοδοτεί σαφή αλλαγή στρατηγικής από μια εταιρεία που παραδοσιακά ανταμείβει σταθερά τους μετόχους της.

Η πρόταση, που θα τεθεί προς έγκριση στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση, ζητά ουσιαστικά από τους μετόχους να δώσουν στη διοίκηση την ευχέρεια είτε να μηδενίσει το μέρισμα είτε να περιορίσει τη διανομή κάτω του 35% των καθαρών κερδών, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το buyback, σύμφωνα με το mononews.gr.

Ισχυρές επιδόσεις, παρά τις προκλήσεις

Και όλα αυτά ενώ η εταιρεία καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη στο πρώτο τρίμηνο του 2025, με άνοδο πωλήσεων 8% σε ετήσια βάση. Αν και ο Μάρτιος εμφάνισε μείωση 2%, η διοίκηση αποδίδει την πτώση σε ημερολογιακή μετατόπιση των Αποκριών, που φέτος συνέπεσαν στις αρχές του μήνα, επηρεάζοντας δυσμενώς τη ζήτηση για σχετικά είδη.

Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση 10% στο τρίμηνο, η Κύπρος 6%, ενώ Βουλγαρία και Ρουμανία κινήθηκαν με άνοδο 2% και 6% αντίστοιχα. Ο Μάρτιος, ωστόσο, ήταν δύσκολος: -7% στην Ελλάδα και -8% στην Κύπρο, ενώ στις αγορές του εξωτερικού οι πωλήσεις κινήθηκαν θετικά.

Χωρίς guidance αλλά με σαφή στρατηγική στροφή

Ο κ. Βακάκης επιμένει να μην παρέχει guidance για το σύνολο της χρήσης, επικαλούμενος αβεβαιότητα σχετικά με τον πληθωρισμό και τις διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις. Ωστόσο, μια πρώτη εκτίμηση αναμένεται στις 28 Απριλίου, οπότε θα παρουσιαστούν και τα πλήρη οικονομικά αποτελέσματα του 2024.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά το γεγονός πως στην έκτακτη γενική συνέλευση του Μαρτίου εμφανίστηκε καθησυχαστικός για το ενδεχόμενο επαναφοράς των δασμών Τραμπ, η διοίκηση στην επίσημη ανακοίνωσή της παραδέχεται ότι το παγκόσμιο εμπόριο εισέρχεται σε μια νέα, ασταθή φάση, όπου ο προγραμματισμός κόστους και αποθεμάτων καθίσταται εξαιρετικά δύσκολος.

Jumbo σε 7 χώρες και σε αναπτυξιακή τροχιά

Ο όμιλος Jumbo διαθέτει σήμερα 89 καταστήματα – 53 στην Ελλάδα, 6 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 20 στη Ρουμανία – και ηλεκτρονικά καταστήματα στις μεγαλύτερες αγορές του. Παράλληλα, έχει παρουσία σε 7 επιπλέον χώρες μέσω 40 καταστημάτων με το brand Jumbo, όπως σε Ισραήλ, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Κόσοβο, Σερβία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Μάλιστα, στις αρχές Απριλίου, εγκαινιάστηκε το τρίτο υπέρ-κατάστημα της εταιρείας στο Ισραήλ, ενισχύοντας την παγκόσμια επέκταση του brand.

Ακολουθήστε το INSTANEWS στο Google News για να είστε πάντα μέσα στα νέα.