
Τα βλέπει... μαύρα
Οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo εξέπλησαν ευχάριστα το 2024 αλλά ο Απόστολος Βακάκης τα βλέπει… μαύρα.
Παρότι οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo το 2024 κατέγραψαν νέο υψηλό στα 1,15 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά +6,3% σε σχέση με το 2023, ο Δεκέμβριος, ένας μήνας ορόσημο για τα έσοδα της αλυσίδας μιας και πραγματοποιεί το 28-30% του τζίρου της, δεν πήγε το ίδιο καλά με τις προηγούμενες χρονιές, σύμφωνα με το ot.gr.
Ο τελευταίος μήνας του 2024, έκλεισε για τον όμιλο με ετήσια αύξηση των πωλήσεων μόλις κατά 2%, όταν τον Δεκέμβριο του 2023 η αύξηση των πωλήσεων ήταν στο 9% και τον Δεκέμβριο του 2022 είχαν αυξηθεί κατά 22% επηρεασμένες βεβαίως και από τη λαχτάρα του κόσμου να βγει για ψώνια μετά τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας.
«Είναι ξεκάθαρο ότι τα ασύμμετρα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα και η αδυναμία παράδοσης προϊόντων εντός των συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων επηρέασαν όλο το έτος και κυρίως τον Δεκέμβριο», επισημαίνει η διοίκηση της Jumbo υπό τον Απόστολο Βακάκη.
Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση, η απόφαση να μην μπουν στα ράφια των καταστημάτων Jumbo προϊόντα με συγκυριακή ή καιροσκοπική αύξηση τιμής λόγω της αναστάτωσης της παγκόσμιας τροφοδοτικής αλυσίδας από το «κλείσιμο του Σουέζ», ήταν σωστή και αποδοτική οδηγώντας σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων.
Ο ιός
Ωστόσο, ο Απόστολος Βακάκης δεν βλέπει πως την αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή ως αρνητικά. Ο επιχειρηματίας έφερε στο προσκήνιο και έναν νέο ιό, καθώς και μια πιθανή νέα δασμολογική πολιτική από τις ΗΠΑ , που προσθέτουν νέα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο.
«Υπό αυτές τις συνθήκες, κάθε προσπάθεια διατύπωσης προβλέψεων και εκτιμήσεων για την πορεία των μεγεθών της νέας χρονιάς είναι δύσκολη και στερείται φερεγγυότητας. Η διοίκηση του ομίλου Jumbo θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο», επισημαίνεται.